Over Sony
Sony werd op 7 mei 1946 opgericht in Tokio. Sony is een wereldwijd aanwezig concern dat actief is als fabrikant van consumentenelektronica en is daarnaast een grote mediaspeler. Daarnaast produceert Sony ook nog computerspellen en spelconsoles. Het hoofdkantoor van Sony staat in Tokio en heeft divisiekantoren in Berlijn, New York en Culver City. Daarnaast is Sony eigenaar van het oudste plantenlabel ter wereld: Columbia Records. Mede door dit alles is Sony de op een na grootste producent van consumentenelektronica ter wereld, op Panasonic na. Voor zo’n groot bedrijf als Sony is een goede klantenservice onmisbaar.
Ondersteuning
Op de website van Sony kunt u op verschillende manieren gebruik maken van de klantenservice. Zo kunt u via ondersteuning en garantie hulp krijgen bij uw apparaten, zoals uw televisies, videocamera’s, laptops en tablets van Sony. Op de website kunt u kiezen uit alle apparaten in alle mogelijke categorieën die Sony op dit moment verkoopt of in de afgelopen tijd verkocht heeft, inclusief serienummers zodat u zeker weet dat u de goede heeft. Op het moment dat u uw apparaat heeft gevonden, vindt u hier software en downloads voor uw apparaat en een handleiding voor uw product, maar ook een veelgestelde vragen sectie waarin uitgelegd wordt hoe u bijvoorbeeld de automatische software-update voor uw televisie kan downloaden. Ook vragen over de afstandsbediening van de televisie of waar u het serienummer van uw televisie kunt vinden komen hier aan bod. Elke vraag die u zich kunt voorstellen voor al uw apparaten wordt uitgebreid via de online Sony klantenservice behandeld.
Sony klantenservice
Het kan natuurlijk voorkomen dat u de handleiding niet begrijpt of het antwoord in de veelgestelde vragen sectie niet bevredigend is. In dat geval kunt u op de website via het tabblad contact een medewerker van de Sony klantenservice vinden. Als u ondersteuning nodig heeft bij uw product of een reparatie wil boeken, kunt u bellen naar 020 658 18 88. Dit gesprek kost 35 eurocent per minuut via een vaste lijn. Dit nummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 18.00. Als u na zes uur hulp nodig heeft, kunt u e-mailen via het contact formulier.
Telefonische aankoop
Daarnaast kunt u ook naar het Sony telefoonnummer bellen als u een product wil kopen of vragen heeft over een recente bestelling. In dat geval kunt u bellen naar 020 346 9524. Wederom is deze lijn van maandag tot en met vrijdag geopend tussen 09.00 en 18.00 uur. Ook kunt u een e-mail sturen naar sales.nl@shop.sony-europe.com.
Social Media
Tenslotte kunt u contact met Sony opnemen door hen via Youtube, Facebook en Twitter te vinden. Voor vragen kunt u het best terecht op Twitter of Facebook onder @SonyNederland.
Sony Nederland,
Mevrouw/mijne heren,
Ik heb thans ca. 2 jaar een Sony Bravia kd-55xg8599 in de huiskamer staan. Na ca. 1 jaar vertoonde hij een volledig verkeerd kleurenbeeld en dat werd tot onze volle tevredenheid opgelost door de vervanging van het apparaat. Tot enkele dagen waren we er zeer tevreden over tot de laatste update werd geïnstalleerd. Het lijkt wel of deze uodate bestond uit electronische stroop, want het overschakelen van de ene naar de andere zender duurt ca. 10 seconden en soms schakelt hij helemaal niet over. Kennelijk sta ik niet alleen in mijn klachten, want Google staat er inmiddels “bol” van. IK hoop en verwacht van Sony dat zij op korte termijn hier iets aan doet. Zo niet, dan ben ik genoodzaakt andere wegen te gaan bewandelen.
Met vriendelijke groet, hoogachtend, H.H. Verveer
Rector van den Broekstraat 2
5111 VT Baarle-Nassau
Geweldige service geeft sony