Over het Nationaal Spaarfonds
Het Nationaal Spaarfonds is ontstaan uit het in 1843 opgerichte “Noord-Brabandsch Begrafenisfonds”. Particulieren konden hier vanaf 1843 tegen een periodieke betaling de kosten van een begrafenis verzekeren. Het uitkeren van een contant bedrag was nieuw in die tijd. Van 1845 tot 1914 bloeide het bedrijf op en werd het werkterrein uitgebreid naar België en Duistland. In de 50 jaar daarna groeide het bedrijf nog verder, ondanks de wereldoorlogen, en werden steeds meer verzekeringen mogelijk. In 1968 werd Noord Brabant onderdeel van Delta Lloyd en zowel in de jaren ’70 als ’80 groeide het bedrijf hard. Dit kwam onder andere doordat het de eerste Nederlandse verzekeraar was die de incasso had geautomatiseerd en verkoop van verzekeringen vanaf de jaren 90 ook via internet ging. In 1999 fuseerde Noord Brabant met het Nationaal Spaarfonds, een dochterbedrijf van Delta Lloyd. Gezamenlijk gingen zij verder onder de naam Nationaal Spaarfonds.
Het Nationaal Spaarfonds is onderdeel van Delta Lloyd Groep, dit is een van de meest succesvolle Nederlandse verzekeraars. Vanaf december 2013 sluit Nationaal Spaarfonds zelf geen verzekeringen meer af met nieuwe klanten, dit is overgenomen door OHRA Verzekeringen. OHRA Verzekeringen is ook onderdeel van Delta Lloyd Groep.
Het nieuwe Nationaal Spaarfonds
Huidige klanten van Nationaal Spaarfonds kunnen nog steeds dezelfde service verwachten als voorheen. Het Nationaal Spaarfonds geeft uitgebreide informatie over de financiële producten. Op basis van deze informatie kunt u zelf beoordelen of een product past bij wat u nodig heeft. Als u niet genoeg heeft aan de informatie op de website dan kunt u specialisten inschakelen die het Nationaal Spaarfonds in dienst heeft. Deze specialisten kunnen u duidelijkheid geven over de inhoud en de risico’s van het product.
Op de website kunt u veel zelf regelen, de meeste declaraties kunt u eenvoudig online indienen. Zo kan Nationaal Spaarfonds uw declaraties nog sneller verwerken. Op de website kunt u ook zelf wijzigingen doorgeven, schade melden en vindt u productwijzers.
Contact
Bij vragen over de producten of dienstverlening van Nationaal Spaarfonds kunt u contact opnemen met de klantenservice van Nationaal Spaarfonds. De Klantenservice is te bereiken op het telefoonnummer 026-354 47 00 van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 17:30. U kunt uw vraag ook e-mailen naar het e-mailadres klantenservice@nationaalspaarfonds.nl of schriftelijk contact opnemen met het Nationaal Spaarfonds. U kunt uw brief opsturen naar: Nationaal Spaarfonds, Postbus 40006, 6803 GD Arnhem.
Bij klachten over het Nationaal Spaarfonds kunt u uw klacht het best eerst doorgeven aan de betrokken afdeling. Dit kan per email via klantenservice@nationaalspaarfonds.nl, telefonisch via de klantenservice of per brief naar Nationaal Spaarfonds t.a.v. Klachtenteam, Postbus 40006, 6803 GD Arnhem. Mocht u er met de afdeling niet uitkomen kunt u een klacht sturen aan de directie van Nationaal Spaarfonds. Uw brief richt u aan: Directie Nationaal Spaarfonds, Postbus 40006, 6803 GD Arnhem. Als laatste stap kunt u uw klacht voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD). Details over klachtvermelding staan op de website aangegeven.
Mijn ervaringen met spaarfonds zijn altijd probleemloos goed !
Goedenavond,
Ik moet op het laatste ogenblik van het jaar nog een mail sturen naar Nationaal Spaarfonds.
Dit blijkt niet te lukken. het mailadres klopt niet !!!
Dit formulier moet uiterlijk eind van dit jaar gestuurd zijn.
Daarom ben ik nu genoodzaakt het per post te sturen en dit zal pas 2 januari op zn vroegst
worden.
Ik heb als mailadres: klantenservice@nationaalspaarfonds.nl gebruikt. de mail werd niet
verstuurd. Ik probeer het nu ook via deze website.
Ik hoop dat u dit alsnog kunt bijvoegen aan het jaar 2021 en vraag u om mij te bellen hieromtrent.
Met vriendelijke groet,
Toos van Kampen