Over Reaal
Sparen, betalen, beleggen, een hypotheek of verzekering afsluiten? Reaal Bank is er voor particuliere en zakelijke klanten. SNS Bank probeert zo toegankelijk mogelijk te zijn en helpt u graag, zodat u financieel weet waar u aan toe bent. SNS Bank is één van de vier grootbanken in Nederland. SNS staat voor Samenwerkende Nederlandse Spaarbanken en is onderdeel van SNS Reaal. In 1817 werd de eerste Nederlandse spaarbank opgericht. De huidige Reaalbank bestaat sinds 1904, toen De Centrale werd opgericht. SNS Bank en Reaal bank hebben een tijd gefuseerd, maar sinds 2014 is Reaal weer een eigen bank. Om verwarring tegen te gaan, is er de Reaal klantenservice.
Online regelen
Via uw Mijn Reaal account kunt u zelf verschillende bankzaken regelen. Door in te loggen kunt u uw saldo en verbruik zelf bekijken zonder dat u daarvoor met de Reaal klantenservice contact op hoeft te nemen. Daarnaast kunt u zelf zaken instellen voor uw spaarrekening of uw contactgegevens wijzigen. Ook kunt u online een nieuwe of vervangen betaalpas aanvragen of een kijkje nemen bij de veelgestelde vragen, zoals uw IBAN nummer, hoe u elk kalenderjaar zonder boete kan aflossen en wat er gebeurt als u met de verzekering uw premie niet betaalt.
Social Media
Indien u bij de veelgestelde vragen uw antwoord niet kon vinden, kunt u ook via social media contact opnemen met de Reaal klantenservice. Zo kunt u uw vraag 24 uur per dag en 7 dagen per week aan de medewerkers stellen op de Reaal Facebook. Deze tak van de Reaal klantenservice is niet alleen op Facebook te gebruiken, maar ook op Twitter: u kunt Reaal bereiken via @Reaal. Als de medewerkers van zo druk zijn dat ze ook hier geen antwoord op uw vragen kunnen geven, kunt u het Reaal forum bezoeken en informatie met andere bezoekers delen over rekeningnummers, verzekeringen en andere vragen. De kans is groot dat u hier bij lotgenoten het antwoord vindt dat u zoekt.
Reaal klantenservice
Ten eerste kunt u over vragen rondom uw verzekering of wijzigen van uw gegevens altijd contact opnemen met de Reaal klantenservice. Dit kan via het contactformulier, waarbij u de categorie van uw klacht, vraag of suggestie aan kunt geven. De Reaal klantenservice streeft ernaar u binnen vijf werkdagen terug te mailen. Ook kunt u een adviseur inschakelen. Daarnaast kunt u natuurlijk ook altijd een telefoontje plegen. U belt van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 uur en 17.30 uur naar 072 – 519 40 00.
Overige opties
Verder is het ook mogelijk om de Reaal klantenservice een brief te sturen indien het niet werkt via de telefoon of het contactformulier. Dit doet u door een brief te sturen naar REAAL, Postbus 274, 1800 BH, Alkmaar.
Met Reaal verzekeringen contact via de online chat
Heeft u een vraag over het aanpassen van uw verzekering of wilt u iets weten over de polisvoorwaarden? Als u geen telefonisch contact met Reaal verzekeringen wilt opnemen, kunt u ook een gesprek starten met de chatbot van Reaal. Deze virtuele assistent op de website van de verzekeraar geeft antwoord op veelgestelde vragen. Lukt het niet om de vragen te beantwoorden, dan kan de virtuele assistent u doorverbinden met de juiste persoon binnen Reaal verzekeringen.
Voor de Reaal uitvaartverzekering contact opnemen
Wilt u in verband met een Reaal uitvaartverzekering contact opnemen met de verzekeraar? Via de website vindt u een formulier waarmee u contact op kunt nemen om het overlijden te melden. De Reaal klantenservice onderzoekt vervolgens welke verzekeringen de overledene precies bij hen heeft. In alle gevallen vraagt Reaal om een akte van overlijden. Heeft u liever persoonlijk contact over de Reaal uitvaartverzekering, dan belt u de financieel adviseur die vermeld staat op de polis van de uitvaartverzekering.
KlantenserviceSpot.nl voor Reaal verzekeringen contact
Met KlantenserviceSpot.nl heeft u direct de juiste medewerker aan de lijn. Of het nu gaat om Reaal verzekeringen contact, Evides contact, Amazon contact, Basic Fit contact of UWV contact, KlantenserviceSpot.nl heeft voor u de juiste gegevens.
Vanwege een ernstige aandoening kan mijn moeder niet meer voor zichzelf zorgen. Ik wil via email communiceren maar ik moet eerst door diverse hoepels springen om een account aan te maken. Voor het aanmaken van een account moet ik, begrijpelijk, een aantal identificatie hoepels door. Waarom kan ik een simpele vraag niet gewoon via email stellen? Waarom moet ik 52 minuten in de wacht staan om vervolgens te horen dat er onverhoopt geen medewerkers beschikbaar zijn? Reaal regelt het allemaal?……….Reaal regelt helemaal niets.
Achterlijke toestand om geen e-mail adres te hebben .
Ook overige zaken niet in orde : Ik heb 4x !!!! een verzoek gekregen om mijn e-mail adres te registreren . Heb dat ook 4x gedaan.
Wel wat veel niet ?
Blijkt dus praktisch onbereikbaar.
Moet mijn nieuwe adres doorgeven want ik woon nu in het buitenland. Geen emailadres te vinden……. Telefoneren is in de wacht staan……..
Dramatisch
Op 9-1-2023 klacht ingediend over premie verhoging (verzekerd bedrag met 13,5 % , en premie met 40%)
Gelijk automatisch antwoord; er zal voor 16-1 gereageerd worden.
Op 16-1 reactie dat er binnen 14 dagen gereageerd gaat worden.
Geen reactie.
Op 7-2 maar opnieuw een berichtje gestuurd.
Automatisch antwoord dat er voor 13-2 gereageerd gaat worden.
Op 7-2 geprobeerd te bellen, 10 min in de wacht terwijl ik de eerst volgende ben.
Uiteindelijk gekozen voor de optie om de volgende dag in de ochtend terug gebeld te worden.
Nu 8-2 om 13:25 uur nog steeds geen telefoontje.
Wat wel goed gaat is het incasseren van de verhoogde premie.
Ik ervaar hier een totaal gebrek aan respect voor de klant.
m.vr.gr. J.C. Rose
PUINHOOP!!!
Medewerkers van de klantenservice zijn super vriendelijk maar wat een PUINHOOP is het bij REAAL.
Nu al drie keer het juiste emailadres doorgegeven voor die klote identificatie waar ik niet op zit te wachten maar i.p.v. een link ontvang ik dreigende herinneringen dat ik mijn emailadres moet doorgeven want anders…!!! Ga aan je werk REAAL!!! Stop met dreigen en stuur die link!!!
Overigens best raar om in deze tijd van fraude linkjes te sturen waarin jullie vragen om kopie id, foto van gezicht etc. en naar jullie toe te sturen… En kom niet met ‘moet van de overheid’ als excuus.
Telefonisch zeer slecht bereikbaar.
M.vr.gr.
S.J.J. Oosterwegel
Ik woon in het buitenland en belde met Reaal maar door drukte bij Reaal kon ik “n belverzoek indienen. HELAAS: Mijn buitenlandstelefoonnummer is te lang!!!!!!! Email gaat niet doordat Reaal dat niet heeft. Beetje ouderwets niet.
IK ben geen klant bij Reaal maar heb een oude CONCORDIA LEVENSVERZEKERINGSPOLIS
MVG
MCJ van der Velden de Rijk