Over Reaal
Sparen, betalen, beleggen, een hypotheek of verzekering afsluiten? Reaal Bank is er voor particuliere en zakelijke klanten. SNS Bank probeert zo toegankelijk mogelijk te zijn en helpt u graag, zodat u financieel weet waar u aan toe bent. SNS Bank is één van de vier grootbanken in Nederland. SNS staat voor Samenwerkende Nederlandse Spaarbanken en is onderdeel van SNS Reaal. In 1817 werd de eerste Nederlandse spaarbank opgericht. De huidige Reaalbank bestaat sinds 1904, toen De Centrale werd opgericht. SNS Bank en Reaal bank hebben een tijd gefuseerd, maar sinds 2014 is Reaal weer een eigen bank. Om verwarring tegen te gaan, is er de Reaal klantenservice.
Online regelen
Via uw Mijn Reaal account kunt u zelf verschillende bankzaken regelen. Door in te loggen kunt u uw saldo en verbruik zelf bekijken zonder dat u daarvoor met de Reaal klantenservice contact op hoeft te nemen. Daarnaast kunt u zelf zaken instellen voor uw spaarrekening of uw contactgegevens wijzigen. Ook kunt u online een nieuwe of vervangen betaalpas aanvragen of een kijkje nemen bij de veelgestelde vragen, zoals uw IBAN nummer, hoe u elk kalenderjaar zonder boete kan aflossen en wat er gebeurt als u met de verzekering uw premie niet betaalt.
Social Media
Indien u bij de veelgestelde vragen uw antwoord niet kon vinden, kunt u ook via social media contact opnemen met de Reaal klantenservice. Zo kunt u uw vraag 24 uur per dag en 7 dagen per week aan de medewerkers stellen op de Reaal Facebook. Deze tak van de Reaal klantenservice is niet alleen op Facebook te gebruiken, maar ook op Twitter: u kunt Reaal bereiken via @Reaal. Als de medewerkers van zo druk zijn dat ze ook hier geen antwoord op uw vragen kunnen geven, kunt u het Reaal forum bezoeken en informatie met andere bezoekers delen over rekeningnummers, verzekeringen en andere vragen. De kans is groot dat u hier bij lotgenoten het antwoord vindt dat u zoekt.
Reaal klantenservice
Ten eerste kunt u over vragen rondom uw verzekering of wijzigen van uw gegevens altijd contact opnemen met de Reaal klantenservice. Dit kan via het contactformulier, waarbij u de categorie van uw klacht, vraag of suggestie aan kunt geven. De Reaal klantenservice streeft ernaar u binnen vijf werkdagen terug te mailen. Ook kunt u een adviseur inschakelen. Daarnaast kunt u natuurlijk ook altijd een telefoontje plegen. U belt van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 uur en 17.30 uur naar 072 – 519 40 00.
Overige opties
Verder is het ook mogelijk om de Reaal klantenservice een brief te sturen indien het niet werkt via de telefoon of het contactformulier. Dit doet u door een brief te sturen naar REAAL, Postbus 274, 1800 BH, Alkmaar.
Met Reaal verzekeringen contact via de online chat
Heeft u een vraag over het aanpassen van uw verzekering of wilt u iets weten over de polisvoorwaarden? Als u geen telefonisch contact met Reaal verzekeringen wilt opnemen, kunt u ook een gesprek starten met de chatbot van Reaal. Deze virtuele assistent op de website van de verzekeraar geeft antwoord op veelgestelde vragen. Lukt het niet om de vragen te beantwoorden, dan kan de virtuele assistent u doorverbinden met de juiste persoon binnen Reaal verzekeringen.
Voor de Reaal uitvaartverzekering contact opnemen
Wilt u in verband met een Reaal uitvaartverzekering contact opnemen met de verzekeraar? Via de website vindt u een formulier waarmee u contact op kunt nemen om het overlijden te melden. De Reaal klantenservice onderzoekt vervolgens welke verzekeringen de overledene precies bij hen heeft. In alle gevallen vraagt Reaal om een akte van overlijden. Heeft u liever persoonlijk contact over de Reaal uitvaartverzekering, dan belt u de financieel adviseur die vermeld staat op de polis van de uitvaartverzekering.
KlantenserviceSpot.nl voor Reaal verzekeringen contact
Met KlantenserviceSpot.nl heeft u direct de juiste medewerker aan de lijn. Of het nu gaat om Reaal verzekeringen contact, Evides contact, Amazon contact, Basic Fit contact of UWV contact, KlantenserviceSpot.nl heeft voor u de juiste gegevens.
Ik ben nu al weken bezig om een overlijdenspolis die op naam van mijn exman stond op mijn naam te krijgen. Nu probeer ik de gegevens op te sturen en krijg ik steeds een fout mailadres. Ik heb al diverse keren gebeld en kreeg nooit een goed antwoord.
Wel wordt er post gestuurd naar het mailadres van de overledene.
Ik heb nog nooit zoveel ellende meegemaakt om een polis uitbetaald te krijgen, de laatste tijd heb i zelf twee overlijdens moeten afhandelen en zonder problemen werden alle polissen direct uitetaald.
30 November 2023
ik heb 1o dagen geleden een mail gestuurd met enkele vragen nog steeds geen antwoord.
Uw klant vriendelijkheid blijft, begrijp ik binnen de muren van het bedrijf. 3 x opgebeld, veel wachtenden voor u.
Iedere keer als ik eindelijk een medewerker aan de lijn, werd de verbinding verbroken!
Wanner schikt het nu?