Over DAS
DAS werd bijna 100 jaar geleden opgericht, om precies te zijn in 1917 in Le Mans, Frankrijk. Het is dan het bestuur van Automobile Club l’Ouest dat La Défense Autombile et Sportive (DAS) oprichtte. Die vereniging van rechtsbijstand zorgt ervoor dat leden van de Automobile Club bij autoschade een beroep doen op rechtsbijstand om schade bij de tegenpartij te claimen. Dit concept wordt een succes, dat blijkt wel als het over de hele wereld wordt overgenomen. Das Nederlandsche Rechtsbijstand Verzekeringsmaatschappij wordt in 1963 opgericht door DAS Duitsland en zeven Nederlandse verzekeringsmaatschappijen. Het eerste kantoor is gevestigd in Amsterdam en er werkten drie mensen. Tegenwoordig is DAS echter één van de grootste juridische en financieel-juridische dienstverleners van Nederland. DAS is bovendien begonnen als alleen rechtsbijstand, maar uitgebreid naar juridisch-financiële dienstverlener. Dit omdat de meeste juridische zaken financiële gevolgen hebben en vice versa. De juridische dienstverlening is dan ook sterk toegenomen sinds 1963. Vanaf 2010 kunnen ondernemers bij DAS terecht voor betaald juridisch advies, waarbij het niet uitmaakt of ze al dan niet bij DAS zijn verzekerd. Sinds 2011 zijn ook particulieren die niet verzekerd zijn welkom bij DAS met hun juridische vragen. Iedereen die juridisch advies nodig heeft kan dus aankloppen bij DAS.
DAS klantenservice
Omdat DAS zoals gezegd juridisch-financiële dienstverlener is, is het vanzelfsprekend dat de klantenservice van het bedrijf goed functioneert en bereikbaar is, zodat u meteen terecht kan met uw juridische vraag en advies kunt krijgen. De website biedt een pagina omtrent de klantenservice. Hier zijn de veel gestelde vragen terug te vinden. Ook kunt u er verschillende zaken doen die te maken hebben met uw rechtsbijstandverzekering. Er zijn bijvoorbeeld voorbeeldbrieven te vinden, ingedeeld in vier thema’s: klanten, bedrijfspand, leveranciers, overheid. Ook is er te vinden hoe u de verzekering opzegt en hoe u een zaak aanmeldt. Ook kunt u direct en makkelijk online een vordering indienen.
Contact met DAS
Naast de online klantenservice worden er op de website verscheidene andere manieren genoemd om contact op te nemen met DAS. Voor direct contact met DAS kunt u het nummer (088) 3279 800 bellen. Deze telefonische klantenservice van DAS wordt de DAS OndernemersDesk genoemd. Daarheen kunt u bellen voor al uw vragen op het gebied van juridische en financiële risico’s. Daarnaast is er een contactformulier op de website om uw vraag te mailen. Ook is het een optie om een contactverzoek in te dienen. DAS biedt ook klantenservice via sociale media. Naar eigen zeggen vindt ze het belangrijk dat juridische kennis toegankelijk is voor iedereen. Zodoende is DAS actief op Facebook, Twitter, LinkedIn en Youtube. Via deze kanalen kunt u elke werkdag kunt u dus ook een vraag stellen. Het team is elke werkdag tussen 09.00 uur en 17.30 uur aanwezig om antwoord te geven op uw vragen.
Bezoek een vestiging van DAS
Wellicht heeft u liever een persoonlijk gesprek in plaats van online of telefonische klantenservice. De kantoren van DAS gespecialiseerd in rechtsbijstand en juridische diensten zijn gevestigd in Amsterdam, Arnhem, Rijswijk, ’s-Hertogenbosch, Roermond, Zaandam en Groningen.
Laat ons je ervaring met de DAS klantenservice weten!
Je ervaring wordt geplaatst op klantenservicespot.nl.