Over Interpolis
Interpolis is een van de grootste verzekeraars van Nederland. Met de reclamecampagne “Interpolis. Glashelder.” is de verzekeraar bekend bij het overgrote deel van Nederland. Naast financiële vergoedingen biedt Interpolis vergoedingen in natura. De maatschappij is in 1969 ontstaan uit een fusie van levensverzekeringsmaatschappij BTL en de ABTB, LLTB, LTB en NCB. Ook richtte zij samen met de voorganger van de Rabobank de financieringsmaatschappij De Lage Landen op. Deze organisatie is nog steeds een onderneming van de Rabobank. In 2005 fuseerde Interpolis met Achmea. Mede door al deze veranderingen en hun grote populariteit, hecht Interpolis veel waarde aan de Interpolis klantenservice.
Veelgestelde vragen
Voordat u contact opneemt met de Interpolis klantenservice, is er eerst een andere optie. Op de veelgestelde vragen pagina kunt u de antwoorden vinden op al uw vragen, zoals wat u moet doen als u gaat verhuizen en een adreswijziging door moet geven. Ook vindt u hier wat u moet doen als u zich wil aansluiten op het adres van uw nieuwe woning, maar het oude pand nog niet verkocht is. Ook over uw jaarrekening, betaalwijzes en het aanpassen van uw creditcard informatie kunt u op deze pagina terecht. Denk bijvoorbeeld ook aan het verloop van uw incassoprocedure of wat u moet doen om een voorlopige dekking te krijgen op een eventuele autowijziging. Tenslotte vindt u hier ook informatie over wat u moet doen als uw naaste is overleden of hoe het zit met gezondheidsverklaringen.
Social Media
Indien u bij de veelgestelde vragen uw antwoord niet kon vinden, kunt u ook via social media contact opnemen met de Interpolis Klantenservice. Zo kunt u uw vraag 24 uur per dag en 7 dagen per week aan de medewerkers stellen op de Interpolis Facebook. Deze tak van Interpolis klantenservice is niet alleen op Facebook te gebruiken, maar ook op Twitter: u kunt Interpolis bereiken via @Interpolis. Als de medewerkers van de Interpolis klantenservice zo druk zijn dat ze ook hier geen antwoord op uw vragen kunnen geven, kunt u het ook op YouTube of LinkedIn proberen.
Interpolis klantenservice
Daarnaast is het natuurlijk ook mogelijk om telefonisch contact op te nemen met de Interpolis klantenservice. Voordat u dit doet, kunt u op de website uw zoekopdracht opgeven. Het optimale resultaat vindt u door minimaal twee woorden in te typen. Vindt u uw antwoord niet, dan kunt u op het algemene telefoonnummer bellen. U vindt het telefoonnummer van uw tussenpersoon bovenaan uw verzekeringsbewijs, maar als u deze niet kunt vinden is het algemene nummer uw oplossing. U kunt bellen naar 013 – 462 91 11. U wordt dan geholpen om de juiste afdeling of medewerker te vinden.
Voor de Interpolis autoverzekering contact opnemen
Wilt u schade aan uw auto melden bij de Interpolis autoverzekering of wilt u uw autoverzekering wijzigen? Op de Interpolis website kunt u veel zaken zelf regelen, voordat u voor de Interpolis autoverzekering contact opneemt met de klantenservice. Zo kunt u de schade, zoals ruitschade, diefstal of een autobrand melden via de app van Interpolis of binnen uw account. Wilt u liever een persoonlijk Interpolis autoverzekering contact, dan belt u met het Interpolis telefoonnummer 013 580 12 34. In noodgevallen belt u de Alarmcentrale op 013 462 04 62.
Met Interpolis rechtsbijstand contact voor juridische hulp
Heeft u te maken met een juridisch geschil en beschikt u over een rechtsbijstand verzekering bij Interpolis? U neemt voor Interpolis rechtsbijstand contact op met het telefoonnummer 088 462 37 20. De Achmea Rechtsbijstand is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 18:00 uur. Gedurende het telefoongesprek krijgt u te maken met een keuzemenu, waarbij u aangeeft of u een nieuwe zaak wilt melden, een vraag heeft voor een bestaande zaak met vaste jurist, of advies wilt over een bestaande zaak zonder vaste jurist. De laatste optie in het keuzemenu is geschikt voor overige vragen.
Met Interpolis contact voor de reisverzekering
Is uw bagage onderweg beschadigd of kwijtgeraakt? Of heeft u te maken met extra reis- en verblijfkosten vanwege ziekte? In dat geval meldt u de schade, het verlies of de diefstal ofwel via de Interpolis app, ofwel via de website. U kunt dit 24 uur per dag doen, wanneer het u uitkomt. U verzamelt hierbij rekeningen en reisinformatie, zodat de Interpolis klantenservice een inschatting van de schade kan maken. Om bij Interpolis schade te melden gebruikt u het telefoonnummer 013 580 12 34. Alleen in spoedgevallen kiest u voor het nummer van de Alarmcentrale 013 462 04 62.
Interpolis zorgverzekering contact voor uw zorg gerelateerde vragen
Of het nu gaat om het afsluiten van een nieuwe zorgverzekering bij Interpolis, het indienen van een nota of de juiste zorgverlener te zoeken die bij uw zorgvraag past, met Interpolis zorgverzekering contact krijgt u handige adviezen en ondersteuning. Zo belt u de zorglijn van Interpolis op 013 462 20 25. Dit Interpolis zorgverzekering contact nummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 20:00 uur, en op zaterdag van 09:00 tot 13:00 uur. Daarnaast kunt u via Whatsapp contact met Interpolis over uw zorgvragen hebben op het contactnummer 06 12 48 71 55. De openingstijden van dit nummer zijn van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur, en op zaterdag van 09:00 tot 13:00 uur. Over het algemeen ontvangt u binnen twee uur een reactie op uw gestelde vraag (binnen de openingstijden). Voor spoedeisende zorg in het buitenland belt u naar de Alarmcentrale op 013 462 04 62.
Overige opties
Verder is het ook mogelijk om de Interpolis klantenservice op het hoofdkantoor te bezoeken, indien u behoefte heeft aan persoonlijk contact. U kunt het hoofdkantoor bezoeken op Spoorlaan 298, 5017 JZ, Tilburg. Het postadres is Interpolis, Postbus 90106, 5000 LA, Tilburg. De receptie is bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 uur en 18.00 uur.
KlantenserviceSpot.nl verbindt u met het juiste bedrijf
Contact eenvoudiger maken voor klanten, dat is waar KlantenserviceSpot.nl voor staat. Naast Interpolis contact verbindt KlantenserviceSpot.nl u met de NS klantenservice, klantenservice van Ziggo, Bol.com klantenservice en klantenservice van ABN Amro. Uw vraag stellen is nog nooit zo gemakkelijk geweest.
Onlangs heb ik een melding gedaan bij de rechtsbijstandsverzekering. De melding kon niet door de betreffende afdeling worden behandeld – ik werd door de behandelaar doorverwezen naar een rechtswinkel bij mij in de buurt. De fysieke documenten die ik naar de behandelaar had gestuurd zijn nog steeds niet door mij ontvangen, ook niet na herhaald verzoek.
Waarvoor heb je een rechtsbijstandsverzekering bij Interpolis als de rechtswinkel alles op kan lossen?