Over Ditzo
Naar eigen zeggen biedt Ditzo verzekeringen aan die zijn toegespitst op wat u echt nodig heeft. Ditzo is een een label van ASR Schadeverzekering N.V., dochter van ASR Deelnemingen N.V. en dochter van ASR Nederland. Ditzo is dus kortom onderdeel van ASR Nederland. Bovendien is Ditzo (bijna) altijd bereikbaar. Ditzo biedt de mogelijkheid om verzekeringen af te sluiten per internet en telefoon en om zelf uw verzekeringen samen te stellen. Ook biedt het de mogelijkheid om iedere dag uw verzekeringen aan te passen of te stoppen. Ditzo biedt dan ook een uitgebreide en actieve klantenservice.
Ditzo klantenservice
Ditzo heeft een goedverzorgde online klantenservice. Ten eerste is het mogelijk om veel zaken online te regelen. Dit kan u iedere dag, 24 uur per dag, regelen via het zogeheten Mijn Ditzo. U kunt dan online een premieberekening maken, verzekeringen bekijken en direct online afsluiten, zelf dekkingen aanzetten en uitzetten en de voorwaarden en polis inzien en eventueel printen. Daarnaast kunt u simpel online een adreswijziging doorgeven en melding maken van schade. De klantenservice kan dus voor een groot deel zelf online plaatsvinden, maar er zijn natuurlijk ook andere manieren om in contact te komen met de klantenservice van Ditzo.
Contact met Ditzo
Als u een vraag heeft, dan is Ditzo op vele manieren te bereiken. De klantenservice kan dus op vele manieren verlopen. U kunt ten eerste makkelijk een vraag online stellen op de website. Ook is er het welbekende contactformulier. Als u een vraag heeft over uw zorgverzekering kunt u inloggen op ‘Mijn zorgverzekering’ en daar uw vraag stellen. Verder zijn er vele telefoonnummers voor specifieke zaken waar u naar kunt bellen. Voor algemene vragen over uw zorgverzekering kunt u maandag t/m vrijdag tussen 08.30 en 21.00 uur (dus ook ’s avonds) bellen naar het nummer 030 699 79 30. Daarnaast kunt u op zaterdag bellen van 08.30 uur tot 17.00 uur. Mocht u in het buitenland zitten en dan een alarmmelding willen doen, dan kan dit 24 uur per dag op het nummer +31 20 651 51 51. Maar behalve de gebruikelijke klantenservice per mail en telefoon zoals reeds genoemd, heeft Ditzo ook een webcareteam dat u verder kan helpen. Deze klantenservice is te bereiken via sociale media. U kunt uw vragen over verzekeringen op Twitter (@Ditzo) en op facebook (facebook.com/ditzo) stellen. Het webcareteam van Ditzo is zowel op Twitter als op Facebook op werkdagen tussen 08.30 en 21.00 uur bereikbaar en op zaterdagen van 08.30 tot 17.00 uur.
Bezoek brengen aan Ditzo
Hoewel zoals hierboven beschreven staat vele zaken online af te handelen zijn, is het naast telefonisch, mail- en internetcontact ook mogelijk om een bezoek te brengen aan het kantoor van Ditzo. Het bezoekadres van Ditzo is Archimedeslaan 10 in Utrecht.
Hallo a.s.r.. Ik (verzekerdennr. 469662603) heb een vraag over een pomp die is afgenomen. Ik heb ern ziekenhuisopname gehad in de 1e of 2e week van november i.v.m. mijn diabetes (type 1) hypo. Het is allemaal vrij heftig geweest voor mij. Ik had de minimed 780G en veel problemen. Dit pompje zou de bloedsuikerwaardes redelijk binnen de perken moeten houden maar dit was bij mij niet het geval. Vaak hoge waardes ruim boven de 10 ik ben hier ook behoorlijk beroerd van geweest en heb dat ook allemaal aangegeven zowel bij het ziekenhuis waar ik liep als bij de fabrikant. Het pompje gaf ook zomaar van het een op het andere moment geen insuline meer en ook hier hebben meer mensen problemen mee gehad. Ook waren er hele grote verschillen tussen de meting v.d. sensor en de bloedsuikermeter. De sensor gaf bijvoorbeeld 7.6 aan terwijl de bloedsuikermeter een 2.8 aangaf. Zeer gevaarlijk dus. Dit is meerdere keren gebeurd. Ik heb bij het Slingeland ziekenhuis waar ik toen liep al aangegeven dat ik geen vertrouwen meer had in deze pomp en dat het niet goed ging. Tijdens mijn opname (rijnstate ziekenhuis) heeft het ziekenhuis zowel mijn pomp en sensor ingenomen. en mij weer terug gezet op de pennen. Mag dit zomaar ? Wat kan ik nu nog doen ?