IZA klantenservice
IZA staat in Nederland bekend als een zorgverzekeraar met als motto: Toegankelijk Betaalbare Zorg voor Iedereen. IZA zorgt al ruim 60 jaar voor de mensen die een zorgverzekering hebben afgesloten bij IZA. Omdat de kosten voor de zorg nogal op kunnen lopen streeft IZA ernaar om de de zorg voor iedereen in Nederland zowel toegankelijk als profijtig te houden. IZA richt zich ook juist op de mensen die een betaalbare en toegankelijke zorg het hardst nodig hebben: mensen met een laag inkomen en mensen met een minder sterke gezondheid. Juist voor die mensen is het belangrijk dat u zekerheid hebt van goede zorg, en dat is dan ook war IZA zich al ruim zestig jaar voor inzet. U kunt alleen een zorgverzekering afsluiten bij IZA als u in Nederland werkt bij de (semi)overheid.
Verzekering bij IZA
Een zorgverzekering kunt u bij IZA zelf samenstellen. Allereerst zult u een basisverzekering moeten kiezen. De basisverzekering die IZA u aanbiedt is een mixpolis. Daarnaast is het ook belangrijk dat u weet dat er allerlei verschillende aanvullende pakketten beschikbaar zijn bij IZA. Het is wettelijk verplicht om een eigen risico te hebben van 360 euro per maand, maar het is ook mogelijk om een vrijwillige eigen risico te kiezen. Daarmee is het dus mogelijk om uw eigen risico te vergroten en wordt uw maandelijkse premie een stuk lager. Het is ook mogelijk om bij IZA een heel gezin te laten verzekeren. Indien u daar meer informatie over wilt kunt u natuurlijk altijd de klantenservice IZA benaderen.
Klantenservice
De klantenservice IZA is telefonisch te bereiken op het nummer 0900-8024. Indien u naar de klantenservice IZA belt kost het u €0,20 cent per gesprek. Op werkdagen is het mogelijk om de klantenservice telefonisch te bereiken op maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 20:00. Ook op zaterdag is de klantenservice te bereiken, maar dan alleen tussen 9:00 en 13:00. Op zondag is de telefonische klantenservice IZA helaas niet te bereiken. Wel kunt u dan met uw vragen, opmerkingen, of klachten een kijkje nemen op de website van IZA. Hier kunt u op veel vragen een antwoord vinden. Maar in de meeste gevallen is het toch handig om met een medewerker van IZA te kunnen praten en meteen een antwoord te kunnen krijgen op uw vraag of opmerking. Het is ook mogelijk om in geval van nood de alarmcentrale van IZA te bellen. Dit kan met het telefoonnummer +31 40 297 55 60. De alarmcentrale is vierentwintig uur per dag beschikbaar.
Probeer tye bellen met de klantenservice. Als ik dat bel hoor ik alleen maar dat dat nummer niet is toegestaan.