DELA

Over DELA

DELA is een uitvaartverzekeraar –verzorger. Op 11 maart 1937 werd de begrafenisvereniging, toen nog onder de naam ‘Draagt Elkanders Lasten’, opgericht, waarmee een einde werd gemaakt aan de gewoonte mensen met een openlijk standsverschil te begraven. Vijf jaar later werd de vereniging een coöperatie, wat inhield dat het een club was zonder winstoogmerk en waarbij de leden voor elkaar opkomen. DELA is de grootste uitvaartverzekeraar van Nederland. DELA heeft vele vestigingen verspreid over zowel Nederland als België. In 2013 bezat DELA 13 crematoria en 47 uitvaartcentra in Nederland. België telt 4 crematoria en 53 uitvaartcentra van DELA.

DELA klantenservice

De telefonische DELA klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 20.00. Ook als u ’s avonds nog met vragen zit kunt u dus bellen. Bij de klantenservice krijgt u meteen een medewerker aan de lijn, er is dus niet eerst een keuzemenu. De gemiddelde wachttijd is anderhalve minuut en de maximale wachttijd is drie minuten. Als de grens van drie minuten is bereikt wordt u doorverbonden naar een medewerker op een andere locatie en wordt daar een terugbelnotitie gemaakt. Als u een vraag heeft hoeft u overigens niet meteen de klantenservice te bellen, u kunt ook eerst kijken onder de veel gestelde vragen op de website van DELA.

Contact met DELA

Naast bovengenoemde telefonische klantenservice, biedt DELA nog vele andere mogelijkheden om contact op te nemen. DELA is bijvoorbeeld te vinden op Twitter. Naast de telefonische klantenservice is er natuurlijk bovendien de optie om te mailen. Als u DELA mailt krijgt u meteen een ontvangstbevestiging en wordt er zo snel mogelijk op geantwoord. Echter, het kan zijn dat er dingen moeten worden uitgezocht om de vraag te kunnen beantwoorden. Dan duurt het langer om antwoord te krijgen. Op de website van DELA is een lijst te vinden met richtlijnen over hoe snel u uiterlijk een reactie op uw mail ontvangt. Heeft de vraag waar u over mailt bijvoorbeeld betrekking op informatie over verzekeringen, dan krijgt u binnen vijf werkdagen antwoord. Als u een verzekering wilt wijzigen kan een reactie maximaal negen werkdagen duren en op klachten krijgt u binnen drie dagen een inhoudelijk antwoord. Naast de klantenservice en het sturen van een e-mail bestaat er ook nog de DELA VoorelkaarDesk. Dit is een service voor leden van DELA. Consulenten van DELA van de VoorelkaarDesk zijn elke werkdag bereikbaar van 08.00 tot 17.00 en op dinsdagavond tot 20.00. Deze desk biedt kosteloze hulp bij vragen over onder andere een testament, voogdij, huwelijkse voorwaarden en samenlevingscontract. De VoorelkaarDesk is te bereiken op het telefoonnummer 040 219 91 00. Ook kan een vraag per e-mail worden gesteld. Als u een overlijden wilt melden bij DELA kan dit gratis 24 uur per dag op het nummer 0800 955 66 55.

Bezoek vestiging van DELA

Naast de telefonische klantenservice en helpdesk is het ook mogelijk om persoonlijk langs te gaan bij een vestiging van DELA. Het hoofdkantoor van DELA is te vinden in Eindhoven. Zoals gezegd beschikt DELA over 47 uitvaartcentra verspreid over het land. Vrijwel in alle provincies is wel een uitvaartcentrum van DELA te vinden. Op de website zijn al deze uitvaartcentra met adres terug te vinden.

Openingstijden DELA klantenservice

Nu bereikbaar.

Maandag
08:00 -20:00
Dinsdag
08:00 -20:00
Woensdag
08:00 -20:00
Donderdag
08:00 -20:00
Vrijdag
08:00 -20:00
Zaterdag
gesloten
Zondag
gesloten
DELA

Telefoonnummer DELA klantenservice

Telefoonnummer
040 - 260 16 36
Belkosten
lokaal tarief

Adres DELA klantenservice

Oude Stadsgracht 1
Eindhoven

E-mailadres DELA klantenservice

E-mailadres

DELA opzeggen

DELA direct opzeggen? Dat kan via https://vandaagopzeggen.nl/dela.

DELA ervaringen

Geen ervaringen.

Plaats een reactie