Over Monuta
Monuta is een Nederlandse uitvaartonderneming en uitvaartverzekeraar. Het hoofdkantoor van Monuta is gevestigd in Apeldoorn en is in 1923 opgericht. Monuta staat voor Mors Ianua Vitae. Dit betekent ‘De dood is de poort van het leven’ in het Latijn. Het woord houdt verband met de protestants-christelijke beginselen die de rode draad waren bij de oprichting van Monuta. In de protestants-christelijke visie begint het (eeuwig) leven eigenlijk na de dood. De dood wordt dan ook gezien als de poort waardoor men moet om het eeuwig leven te bereiken. De naam Monuta is in het najaar van 1954 gekozen als vervanging van de toenmalige naam Apeldoornsch Begrafenisfonds. Monuta hecht veel waarde aan de Monuto klantenservice, om het de familie van de overledene zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Veelgestelde vragen
Voordat u contact opneemt met de Monuto klantenservice, is er eerst een andere optie. Op de veelgestelde vragen pagina kunt u de antwoorden vinden op al uw vragen, zoals wat u moet doen als uw familie of vriend is overleden. U kunt hier vragen vinden over wat het verschil is tussen een eigen graf en een algemeen graf en of u op elk monument een graf mag zetten. Ook vragen over begraven of cremeren in het buitenland komen aan bod of wat er gebeurt als iemand tijdens een verblijf in het buitenland overlijdt. Natuurlijk komen er ook vragen over cremeren aan bod, zoals welke bestemming u aan de as kan geven en of u direct moet beslissen wat er met de as van uw dierbare gebeurt.
Social Media
Indien u bij de veelgestelde vragen uw antwoord niet kon vinden, kunt u ook via social media contact opnemen met de Monuta Klantenservice. Zo kunt u uw vraag 24 uur per dag en 7 dagen per week aan de medewerkers stellen op de Monuta Facebook. Deze tak van de Monuta klantenservice is niet alleen op Facebook te gebruiken, maar ook op Twitter: u kunt Monuta bereiken via @MonutaNL.
Monuta klantenservice
Ten eerste kunt u bij het melden van een overlijden, informatie over uitvaartzorg en vragen over het Monuta Draaiboek altijd bellen naar de Monuta klantenservice. U kunt 24 uur per dag en zeven dagen per week bellen naar 0800 – 023 05 50. Dit nummer is gratis en altijd bereikbaar. Vanuit het buitenland kunt u bellen naar 0031 55 539 11 50. Ook dit nummer is 24 uur per dag en zeven dagen per week te bereiken. Als u echter vragen en informatie zoekt over uitvaartverzekeringen, kunt u bellen naar het gratis telefoonnummer 0800 – 022 22 92. Dit nummer is van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 uur en 21.00 uur te bereiken.
Overige opties
Verder is het ook mogelijk om de Monuta klantenservice op het hoofdkantoor te bezoeken, indien u behoefte heeft aan persoonlijk contact. U kunt een bezoek brengen aan Schumanpark 11, 7335 AM, Apeldoorn. Indien u klachten, complimenten of suggesties heeft, kunt u ook altijd een brief sturen naar het postadres. Dit doet u ten aanzien van Postbus 20, 7300 AA, Apeldoorn.
Laat ons je ervaring met de Monuta klantenservice weten!
Je ervaring wordt geplaatst op klantenservicespot.nl.