Direct wonen

Over Direct Wonen

Direct Wonen is een online huurmarkt waarop huurders en woningaanbieders direct met elkaar in contact kunnen komen. Als aanbieder kunt u uw woning geheel kosteloos op Direct Wonen plaatsen. Huurders kunnen via de website woningen van zowel particuliere als professionele aanbieders (makelaars, beleggers en woningbouwcorporaties) zoeken. Vervolgens kunnen zij de woningaanbieder gratis een bericht sturen. Tevens kunnen woningaanbieders zelf naar geschikte huurders zoeken, omdat huurders ook een oproep met hun woonwensen kunnen plaatsen. Zodra huurder en woningaanbieder elkaar via Direct Wonen hebben gevonden, kunnen zij zelf overgaan tot het sluiten van een overeenkomst.

Hoe werkt het?

Bij Direct Wonen kunt u twee soorten accounts aanmaken. Allereerst het ‘gewone’ account waarbij u als huurder of woningaanbieder gratis berichten kunt sturen. Daarnaast kunt u uw account ook upgraden naar een Smart account voor slechts 15 euro per maand. Met een Smart account krijgt u als eerste de nieuw vrijgekomen woningen op de website te zien en kunt u dus ook sneller reageren. Tevens wordt uw reactie extra onder de aandacht gebracht bij de woningaanbieder. Ook helpt Direct Wonen u met het zo slim mogelijk invullen van uw account, aanbieders kunnen dan zo meteen zien of ze u geschikt vinden voor de woning. Bovendien kunt u met een Smart account gratis gebruik maken van de Direct Wonen app.
Direct Wonen is enkel een online huurmarkt en bemiddelt dus niet tussen huurder en woningaanbieder. Er wordt dus ook geen bemiddelingsvergoeding door Direct Wonen gevraagd. Als de woningaanbieder een bemiddelaar of een makelaar is, kan het wel zo zijn dat er bemiddelingskosten moeten worden betaald. Bij iedere woning op Direct Wonen staat aangegeven of er bemiddelingskosten moeten worden betaald en hoeveel deze bedragen.
Doordat Direct Wonen slechts een online huurmarkt is, wordt er niet met wachtlijsten gewerkt. U kunt direct met de woningaanbieder contact opnemen en in principe ook direct huren, de woningaanbieder zal vervolgens bepalen of u de nieuwe huurder wordt.

Contact

U kunt de klantenservice van Direct Wonen bereiken door een e-mailbericht te sturen naar het e-mailadres supportdesk@directwonen.nl. De klantenservice zal dan binnen twee werkdagen contact met u opnemen. Indien u Direct Wonen per post wilt contacteren, kunt u dit doen door uw brief te adresseren aan Direct Wonen Online BV, Postbus 800, 2501 CV Den Haag. Tevens kunt u Direct Wonen bereiken via de sociale media. Direct Wonen is actief op Twitter, Facebook en LinkedIn. Helaas kunt u de klantenservice van Direct Wonen niet per telefoon bereiken.

Openingstijden Direct wonen klantenservice

Niet bereikbaar op dit moment.

Maandag
gesloten
Dinsdag
gesloten
Woensdag
gesloten
Donderdag
gesloten
Vrijdag
gesloten
Zaterdag
gesloten
Zondag
gesloten
Direct wonen

Telefoonnummer Direct wonen klantenservice

Telefoonnummer
0900-0700
Belkosten
lokaal tarief

Adres Direct wonen klantenservice

Nieuwe Duinweg 24
Den Haag

E-mailadres Direct wonen klantenservice

Direct wonen opzeggen

Direct wonen direct opzeggen? Dat kan via https://vandaagopzeggen.nl/direct wonen.

Direct wonen ervaringen

2 ervaringen.

2 gedachten over “Direct wonen”

  1. met spoed contact gewenst

    ook slechte ervaring.
    Wil opzeggen maar geen telefonisch contact mogelijk en ze reageren niet op mails.
    Maar wel blijven afschrijven en dreigen met deurwaarder. Ik ben het echt helemaal zat.
    Heel snel contact gewenst.

  2. Mijn ervaring is heel slecht, heb al diverse berichten via de website gestuurd gezien bij het uploaden van vereiste documenten er constant een error melding verschijnt. Telefonisch ook niet te bereiken!

    En daar betaal je inschrijfkosten voor???

    Neem contact met mij op, dit moet opgelost worden.
    Steven Willeboordse

Plaats een reactie