Over De Stentor
De Stentor is een Nederlands regionaal dagblad met een dagelijkse oplage van 160.000 exemplaren. Dit aantal maakt het één van de grootste regionale dagbladen van Nederland. Het blad verschijnt van Flevoland tot ver in de Achterhoek en van Overijssel tot de Veluwe. De krant heeft een brede doelgroep en de uitgeverij telt meer dan tweehonderd medewerkers. Het hoofdkantoor van De Stentor is gevestigd in Apeldoorn, maar het bedrijf heeft ook redactiekantoren in Dronten, Epe, Harderwijk, Kampen, Hardenberg, Raalte en Zutphen. De Stentor is opgedeeld in veertien regionale edities, waarvan sommigen een eigen naam hebben. Sinds begin 2007 wordt de krant uitgegeven op tabloidformaat.
Geschiedenis
De Stentor is eigendom van Wegener Media. Sinds 2003 worden de kranten uitgegeven onder de paraplunaam ‘De Stentor Wegener’. Dit mediabedrijf, dat officieel Koninklijke Wegener NV heet, behoort toe aan het Britse multimediaconcern MeCom. Dit Europese bedrijf houdt zich bezig met de publicaties van nieuws en informatie in Nederland en Denemarken. De overname van Wegener door MeCom was bedoeld om de afname van het aantal abonnees op te kunnen vangen. Bovendien worden hiermee de hoge redactiekosten bespaard. Vóór de overname van MeCom werd het algemene gedeelte van Stentor gemaakt door één redactie. De regionale gedeeltes werden toen gemaakt door de eigen redacties.
De Stentor
De oorsprong van de naam van de krant De Stentor ligt in de Griekse mythologie. Stentor was de naam van een heraut met een imposant stemgeluid, afstammend uit de Trojaanse oorlog. Het verhaal gaat dat hij met zijn luide stem vijftig anderen kon overtreffen. De uitdrukking ‘een stentorstem hebben’ komt hier vandaan, wat letterlijk ‘een luide stem hebben’ betekent. De krant De Stentor heeft ook een luide stem in de zin dat zij veel lezers hebben. In totaal heeft De Stentor veertien regionale edities, waaronder de Apeldoornse Courant, de West Veluwe, het Dagblad Flevoland, het Deventer Dagblad, het Gelders Dagblad, Vechtdal/Ommen, Vechtdal/Hardenberg, het Nieuw Kamper Dagblad, het Sallands Dagblad, het Veluws dagblad, het Zutphens Dagblad, de Zwolse Courant, NW Overijssel en Veluwe Noord. De Stentor beschikt ook over een aparte uitgave: ‘De Ondernemer’, die vier edities kent: in Apeldoorn, Zwolle, Deventer en Zutphen.
De Stentor Klantenservice
Heeft u een vraag over uw abonnement of bezorging van De Stentor? Of wilt u een wijziging doorgeven over uw abonnement, bent u bijvoorbeeld verhuisd? Neem dan contact op met De Stentor Klantenservice. U kunt er ook voor kiezen om langs te komen bij het hoofdkantoor van De Stentor, maar hiervoor dient u eerst een afspraak te maken. Dit kan via de klantenservice van De Stentor, die u kunt bereiken via een telefoonnummer en een e-mailadres.
Voor 10 weken krant besteld zou vandaag 6feb, bezorgd worden dus niet gekregen
moeilijk om contact te krijgen.
Waarom kan ik niemand spreken, over de slechte service. Weer geen krant, wat nu???
Slecht
Bezorging super slecht, of te laat of helemaal geen krant.
Bijna niet bereikbaar
Van af 4 juli geen krant ontvangen, regelmatig gebeld en er gebeurt niets ,ook niet via medewerkers dit is een grote wanprestatie.
Al zeven dagen geen krant gekregen,heel slechte service.
ik ga niet weer verlengen.
Altijd een prima bezorger gehad.
Slechte bezorging
Slechte ervaring met de Stentor 1,5 week geen krant ontvangen je wordt uitgelachen bij de klachtenservice schande 😡en zeggen kan kijken wat we kunnen doen dit is een lachertje ze doen niets
ik heb slechte ervaringen met jullie klantenservice. sedert afgelopen zaterdag 5 juni 2021.
heb ik geen krant ontvangen . Zelfde morgen nog gebeld. het zal wel goed komen. per email
zal er een voucher worden gestuurd. Nooit ontvangen. Maandag morgen gebeld i.v.m. het
wederom niet ontvangen van de krant/ kosten zullen gecrediteerd worden. Gevraagd naar de
grootte van het bedrag. Ongeveer 4,5 euro restitutie. Dinsdag wederom gebeld, omdat de krant
niet werd opgestuurd. Gvraagd naar het adres van de distributeur om de krant dan zelf op te
halen . Dit is niet mogelijk . beloofd werd dat men mij in ieder geval terug zal bellen. Ook deze
belofte werd niet waargemaakt. Uw organistie levert wanprestatie . Ik heb een cortact met
jullie afgesloten middels een jaarlijks abonnement.Komen jullie je belofte nog na. EEN VERONT-
SCHULDIGING MIDDELS EEN VERGOEDING is m.i. hier wel op zijn plaats. Vriendelijke groet
G.A. Lettinga
Ik heb een proef abonnement afgesloten en besloten om mijn lidmaatschap te behouden
Slecht.Moeilijk om iemand te spreken te krijgen