Over Metro
De Metro is een gratis dagblad dat in Nederland wordt uitgegeven door Metro Holland. De Metro wordt verspreid door heel Nederland en is met name te vinden op stations, in bussen en in treinen. Het is een krant die veelal gelezen wordt door forenzende mensen. De Metro verschijnt in Nederland van maandag tot en met vrijdag en heeft een oplage van zo’n half miljoen exemplaren. Internationaal gezien wordt de Metro in verschillende talen uitgegeven over 19 verschillende landen. De enige manier waarop de Metro inkomsten binnenkrijgt is door het verkopen van advertentieruimte. In het begin werd om kosten laag te houden vooral gebruik gemaakt van het nieuws dat op ANP komt te staan. Hierdoor kon de redactie van de Metro in Nederland zeer klein gehouden worden. Dit is de laatste jaren echter wel een beetje aan het veranderen, steeds meer van de artikelen in de metro worden namelijk zelf vergaard door de redactieleden. Op dit moment bestaat ongeveer 70 procent van de artikelen in de Metro uit eigen nieuwsgaring. De hoofdredacteur van de Metro in Nederland is Robert van Brandwijk. De website van de Metro is druk bezocht. Op deze website kunnen natuurlijk nieuwtjes gevonden worden, maar dat is niet het enige. Op de website van de Metro kan namelijk ook informatie gevonden worden over de Metro klantenservice.
Geschiedenis van Metro
De eerste editie van de Metro kwam in Nederland uit op 21 juni 1999. Nederland was niet het eerste land waar de Metro zijn intrede deed, Zweden ging Nederland voor. Nederlands ondernemer Bart Lubbers en Falk Madeja, een Duitse journalist die in Nederland woonde, zagen dat in Zweden de Metro erg succesvol was. Daarom besloten ze dit concept ook in Nederland proberen toe te passen. Echter, ze pasten het concept wel enigszins aan. In Zweden werd de Metro namelijk enkel in Metrostations verspreid, vandaar de naam “metro”, maar in Nederland zou dat natuurlijk minder goed werken. Er zijn immers veel minder metrostations in Nederland. Daarom werd besloten dat in Nederland de gratis dagbladen genaamd Metro verspreid zouden worden op NS stations. Wilt u meer informatie over de geschiedenis van Metro? Neem dan contact op met de Metro klantenservice.
Metro klantenservice
Het is voor Metro erg belangrijk dat haar lezers erg tevreden zijn, daarom wordt er ook serieuze aandacht besteed aan de klantenservice van de Metro, de Metro klantenservice genaamd. Deze klantenservice bestaat uit een contactpagina op de website en op een pagina waar u als klant de redactie kan tippen. Wanneer u het contactformulier op de website invult, dan neemt een van de medewerkers van de Metro klantenservice zo snel mogelijk weer contact met u op. U kunt dus zeker snel een reactie van de Metro klantenservice verwachten. Tevens kunt u een tip aan de redactie geven via de website van Metro. Wanneer u dus een bepaald nieuwtje wilt delen met de redactie, moet u dat formulier invullen. Het is dus wel duidelijk dat de Metro klantenservice op een aantal manieren te bereiken is.
Leuke krant met eenvoudige en serieuze stukken. Ook leuke entertainment! ik hoop dat deze nog een tijd lang gratis aangeboden kan blijven.