Over Telesur
Telesur staat voor Telecommunicatiebedrijf Suriname en is een Surinaams staats-telecombedrijf waarvan het hoofdkantoor is gevestigd in Paramaribo. Het is de oudste telecomprovider in Suriname en werd in 1945 opgericht. Sinds 25 november 2008 is het bedrijf actief op de Nederlandse telecommarkt.
Wat levert Telesur
Telesur brengt iedere Surinamers die in Nederland zijn dichter bij thuis. Dit doet het bedrijf door duidelijke communicatie door sms’en, bellen en chatten. Telesur staat bekend om haar tweelandensim en haar voordelige bel, sms en data tarieven voor de communicatie van Nederland naar Suriname en omgekeerd. Met de tweelandensim krijgen klanten twee telefoonnummers: een Nederlands telefoonnummer en een Surinaams telefoonnummer. Klanten krijgen hierbij de mogelijkheid hun Nederlandse nummer te behouden en kunnen zowel gebeld worden op hun Nederlandse als op hun Surinaamse nummer. Klanten in Suriname bellen tegen hetzelfde tarief als in Nederland. Wanneer u als klant van Nederland naar Suriname belt zal het Surinaamse nummer getoond worden. Het Nederlandse nummer wordt getoond bij alle overige gesprekken.
Sinds oktober 2014 krijgen klanten van Telesur een trio-sim. Dit is een simkaart die drie sims in zich heeft, namelijk een normale, micro- en een nano-simkaart. In Nederland kunnen klanten hun beltegoed gemakkelijk aanschaffen bij alle BP retailers of bij een Kruidvatwinkel. In Suriname kan dat bij alle Telesur dienstencentra, via de webshop of bij Zus en Zo. Verder biedt het bedrijf klanten transparantie doordat klanten kunnen inloggen in ‘Self Care’ op de website. Hier kunnen klanten hun instellingen aanpassen, de hoogte van het beltegoed controleren en mobiel opwaarderen instellen. Dit maakt Telesur eenvoudig en overzichtelijk.
Via de website kunnen nieuwe klanten de twee landen sim aanschaffen en registeren. Nieuwe klanten kunnen nummerbehoud aanvragen door in te loggen op de website. Daarnaast is het mogelijk om het Nummerbehoud aanvraagformulier in te vullen en ondertekend toe te sturen.
Contact
Telesur is op verschillende manieren bereikbaar. De klantenservice van Telesur is bereikbaar via het telefoonnummer 0900-2021914. Klanten van Telesur kunnen Telesur tevens bereiken via het telefoonnummer: 1200. Belt u vanuit het buitenland? Dan kunt u het best naar + 31637001200 bellen. Daarnaast kunt u antwoorden op veel gestelde vragen vinden op de website van Telesur onder het tabblad ‘Klantenservice’. Verder kunt onder hetzelfde tabblad een bericht sturen via het contactformulier. U kunt uw vraag, klacht of suggestie tevens per e-mail sturen naar Telesur. Richt uw e-mail dan aan: info@telesur.nl. U krijgt binnen een aantal werkdagen van een van de medewerkers van het Web Team antwoord op uw vraag.
Telesur geeft aan je na registratie €5 extra beltegoed ontvangt. Het wordt ook nog vermeld op de verpakking van de simkaart die je ontvangt. Dat is echter een broodje aap verhaal, registreren lukt niet meer.
Waarom niet?
Na een belletje met de klantenservice, kreeg ik doodleuk te horen dat Telesur dat niet meer doet, dus geen extra €5 aan beltegoed na registratie. Dat heeft mij ruim 10 minuten aan wachttijd gekost, ongeveer €1,40.
Leuk verdienmodel van Telesur !!!!!!!!!
Nergens vermelden dat de €5 extra aan beltegoed tot het verleden behoort. De klant laten bellen met klantenservice, klant in de wacht zetten, dus minuten afsnoepen van het, z.g. gratis, beltegoed zodat er weer sneller moet worden opgewaardeerd door de klant. Chapeau !!!!!!!
Degene daar in Suriname kan het niet opwaarderen
Of moet je daarvoor een tweelanden simkaart hebben
De meeste Surinamers hebben dat niet
Beste lezer na herhaaldelijk bellen en mailen heb ik nog steeds geen antwoord op mijn probleem.
u heeft mij 10% korting aan geboden op de dag van het licht een Hindostaans Nationaal feestje
maar die 10% korting nooit gekregen, ik moest die feestdag mijn opwaardering gewoon het volle pond betalen
er over gebeld en gemaild maar zoet gehouden dat zij er mee bezig waren.
ik heb verder ook nooit een bevestiging gehad van mijn klacht.
graag een reactie op mijn klacht
Jan.