Over Pearle
Pearle is een optiekketen in de Benelux. De oorsprong van het bedrijf ligt in 1959. In dit jaar richtte Alfons Hamer de optiekketen Brilmij op. Dit succesvolle bedrijf werd steeds maar groter en bekender. Vernieuwend was dat Hamer de monturen uitstalde op rekken, waardoor de klant zelf een montuur kon uitzoeken, dit was een revolutie in de optiekwereld. De Brilmij winkels werden in 1979 overgenomen door het Amerikaanse bedrijf Pearle, hiermee maakte het Amerikaanse bedrijf zijn entree op de Europese markt. Sindsdien heeft Pearle in de Benelux een snelle groei doorgemaakt, er zijn inmiddels ruim 750 winkels in de Benelux. Pearle Benelux is onderdeel van GrandVision, de tweede optiekspeler wereldwijd en gevestigd in 40 landen met 4.300 winkels. De missie van Pearle is: “Je leven lang goed zien”. Pearle is in 2015 voor de 5e keer uitgeroepen als ‘Beste Winkelketen van Nederland’ in de categorie Optiek.
Producten
Pearle biedt verschillende soorten brillen, zonnebrillen en contactlenzen aan. Er zijn zowel dames-, heren-, en kinderenmonturen. Alle verschillende monturen zijn op de website te bekijken, u kunt kiezen uit een grote collectie, van eigen merk tot topmerken. Het is ook mogelijk om in een van de filialen een oogmeting te laten doen. Er lopen altijd verschillende acties waardoor u brillen met fikse korting kunt kopen, op de website vindt u alle actuele acties. Gediplomeerde opticiens en audiciens bij Pearle kunnen u helpen om de meest geschikte bril, zonnebril of contactlenzen te kopen. Pearle werkt met andere bedrijven aan verschillende projecten, onder andere het project ‘Eyeclarify: Blik op Sri Lanka’. Met dit project geeft ‘oude’ brillen een nieuw leven. Samen met Eyeclarify verstuurt Pearle oude ingeleverde brillen naar ontwikkelingslanden. Daar wordt gezocht naar iemand met dezelfde sterkte, zo wordt een oude bril weer een nieuwe bril.
Contact
De klantenservice van Pearle is te bereiken op het telefoonnummer 0800 – 2745000 van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 18:30 uur. Aan dit telefoongesprek zijn geen extra kosten verbonden. Als u een vraag heeft over Pearle of over de website kunt u het beste eerst op de website bij ‘meest gestelde vragen’ kijken. Als het antwoord op uw vraag hier niet bij staat kunt u op andere manieren contact op nemen. U kunt contact opnemen door het contactformulier op de website van Pearle in te vullen. Ook kunt u schriftelijk contact op nemen door een brief te sturen naar Pearle Opticiens Klantenservice, Antwoordnummer 3004, 3760 VD Soesterberg. Als u specifieke vragen heeft over brillen, contactlenzen, een afspraak of oog gezondheid kunt u het beste contact opnemen met een Pearle Opticien bij u in de buurt of langsgaan bij een filiaal van Pearle.
Maar nog even zoals jullie servies is jullie zal dit ook wel niks zijn.
Ik vind deze waardeloos, 30 jaar klant maar wat iknu mee maak gaat alles te buiten .Wat een kut zaak ik ben heel boos nu . Wat een bedrijfs voering gewoon waardeloos . Gert Berghegen.
Samen met mijn man konden we op afspraak een oogtest doen en monturen passen. Doordat het nu op afspraak is hadden we de hele winkel voor onszelf, echt heerlijk.