Over Citroën
Citroën is een Franse autofabrikant. Het automerk is in 1919 ontstaan, maar maakt sinds 1976 onderdeel uit van de PSA Peugeot Citroën Group.
De PSA Group is ontstaan uit de fusie tussen Citroën en Peugeot. Deze Franse bedrijven fuseerden nadat Citroën failliet was gegaan. Uit angst voor een grote ontslaggolf liet de Franse regering beide bedrijven fuseren. Hieruit kwam de PSA Groep voort.
Het logo van Citroën is afgeleid van de productiemethode waar André Citroën aan het begin van de twintigste eeuw gebruik van maakte. De methode gaf Citroën de mogelijkheid om tandwielen met V-vormige tanden te produceren. De dubbele V is nog steeds terug te vinden in het Citroën logo.
De naamgeving van de huidige automodellen verwijst naar de modellen uit het begin van het merk: C1, C2, C3, C4, C5, C6 en C8.
Milieu en duurzaamheid
Citroën probeert in het ontwerpproces, in de fabrieken en in de auto zelf de milieubelasting laag te houden. Dit gebeurt onder meer door het brandstofverbruik en de uitstoot terug te dringen. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van groene materialen (geryclede, natuurlijke of bio-materialen). De dealers is geleerd om het afval te scheiden en zo bij te dragen aan het recyclingproces.
Citroën heeft het ISO 14001 certificaat ontwikkeld met het oog op het milieu. Alle productievestigingen van Citroën zijn gecertificeerd en hierdoor in staat om de processen die impact hebben op het milieu te bewaken, controleren en meten.
Contactgegevens
U kunt op verschillende manieren contact opnemen met Citroën Nederland. Op werkdagen kunt u tussen 8.30 en 17.00 uur bellen naar 0800-2487636. Ook is het mogelijk om het contactformulier op de website in te vullen, of uw vraag te stellen via de chatfunctie op diezelfde website. U kunt ook een e-mail sturen naar info-nl@citroen.com. Schriftelijke post adresseert u aan: Citroën Nederland BV, t.a.v. afdeling Klantenservice, Postbus12420, 1100 AK Amsterdam.
Vanwege een terug roep actie mijn citroen gebracht naar de dealer om de software update uit te laten voeren. In de brief die ik thuis kreeg stond dat dit max 1 uur zou duren. Maar blijkt dat ze dit niet redden, en ik mijn auto 2 a 3 uur kwijt ben, en ik nu zelf voor de kosten van het vervangend vervoer moet opdraaien! Waardeloze service!
Zwaar teleurgesteld in de klantenservice van Citroën. In november 2020 een nieuwe e-jumpy aangeschaft. Nu 23000 km op de teller en 2 jaar verder: interne lader kapot a 3000 euro…Helaas fabrieksgarantie net voorbij. Klantenservice wil geen kant op, wanneer ik een klacht indien, kan het wel 1 tot 3 jaar duren voordat er misschien naar gekeken wordt ???
Beste ,
Graag wil ik mijn ongenoegen uiten over de gedane aankoop van onze nieuwe Citroën C3 Aircross Kenteken R-564-DZ
Vol goede moed hebben wij in oktober 2021 een nieuwe Citroën C3 Aircross besteld bij de dealer in Roosendaal, tijdens het daadwerkelijk bestellen was niets te min en ook niets was onmogelijk daar hebben we dan ook werkelijk gebruik van gemaakt en bijna alle opties genomen
Na een redelijk lange wachttijd en diverse malen uitstel van levering is uiteindelijk is de auto op 8 Augustus 2022
Na een vriendelijke ontvangst bij de dealer werd de papierwinkel in order gemaakt en de auto op naam gezet en werden we naar de auto geleid en werd deze onder het doek vandaan gehaald op dat moment viel ons al meteen op dat er iets niet helemaal in orde was en de auto is niet conform de bestelling diverse opties en standaard onderdelen ontbraken
De verkoper deed op dat moment ook verbaasd en zij dat het allemaal goed zou komen, iets wat dus helemaal niet het geval blijkt te zijn
Ontbrekend tijdens aflevering: Parkeersensoren Voor
Parkeersensoren Achter
Dodehoekdetectie
Automatisch inparkeren
Audiosysteem
Automatische Airco
Na de auto toch te hebben meegenomen omdat alles goed zou komen zijn we een stuk gaan rijden, al na 100 km stonden we bij een dealer het audiosysteem werkte niet meer er kwam op geen enkele manier geluid uit en vele knoppen op het stuur werkte niet meer, tevens kwamen wij er achter dat de automatische Airco zich zelf telkens uitschakelt als we even uit de auto waren geweest en de temperatuur weer opnieuw moesten instellen
Ook werkte de navigatie niet naar behoren en werd er geen verbinding gemaakt met de tomtom traffic, waardoor er geen actuele informatie beschikbaar is
Na ontelbare bezoeken aan de garage en naar mijn oordeel verkeerde kennis van zaken ook van Citroën is er na diverse malen aandringen van mij uiteindelijk een nieuwe NAC geplaatst en beschikten we eindelijk na 2000Km over muziek in de auto de problemen met de airco welke bij Citroen al vanaf April bekent zijn omdat het een hele serie auto’s betreft zijn toto op heden ook nog niet opgelost de verbinding met internet voor tomtom traffic is tot op heden ook nog niet opgelost daar heeft de auto ook al diverse malen voor in de garage aan de computer gehangen met een verbinding naar Frankrijk maar toto op heden ook nog geen oplossing sterker nog de problemen zijn alleen nog maar erger geworden en de assistance knop werkt ook niet meer zoals voorheen deze spreekt nu frans en heeft 10 minuten nodig om een verbinding op te bouwen met na veel proberen met Nederland
Door de dealer zijn er nu achteraf parkeersensoren ingebouwd maar ook hiervoor ben ik terug moeten komen omdat men vergeten was de stekkers van de onderst verlichting aan te sluiten en dus de bochtenverlichting niet werkte
Het automatische inparkeren en de dodehoekdetectie was niet meer achteraf in te bouwen en heb ik dus nooit gekregen
Nu het allemaal wat kouder en natter wordt kan ik niet meer spreken van een veilige auto omdat de airco telkens uit gaan slaan telkens de ramen aan en moet ik alles weer opnieuw instellen om zuiver zicht te hebben
De auto is met de intentie aangeschaft voor mijn vrouw met alle veiligheidsopties om haar een mooie veilige auto te geven maar tot op heden heeft zij er nog maar enkele malen in gereden onder begeleiding van mij zelf
Gebreken op dit moment : Dodehoekdetectie
Automatisch inparkeren
Automatische Airco
Tomtom Traffic
Assistance in frans (weet niet of de sos knop werkt)
Als na 2 dagen heb ik contact gehad met Citroën Nederland dat ik niet de juiste auto heb gekregen en gevraagd of ik de juiste kon krijgen de auto zoals bestelt dit was niet mogelijk
Nu zijn we bijna een half jaar verder in deze trieste zaak waar ik als consument alles maar moet accepteren en het is zoals het is
Graag zou ik van U een reactie verwachten en beter nog de oplossing
Met vriendelijke groet : Fam van Ineveld
Ben op vakantie in Frankrijk Bretagne.
Motorprobleem C4 moet worden uitgelezen.
Citroendealer in Auray heeft over 14 dagen tijd. Geweldige service voor Hollandse vakantiegangers met Franse auto.
Goedendag
ik heb een C5 3.0 6 cilinder. 26-TG-BD., automaat. Deze auto rijdt met ca 80 km per uur 16oo toeren in de 6e versnelling. Nu reed ik onlangs in dezelfde auto, bouwjaar 2007 (07-XB-JV) en zelfde uitvoering (ook 6 versnellingen automaat echter met diezelfde snelheid gaf de toerenteller een toerental van ca 1900 toeren aan. Hoe is dit verschil te verklaren? Is in 2007 een andere overbrenging gedaan in de automatische versnellingsbak zodat deze meer toeren maakt?
Maakt de auto dan ook op max meer toeren of dan gelijk aan mijn auto van 2006? En wat is de reden dat de auto bij die snelheid meer toeren is gaan maken t.o.v. de uitvoering uit 2006?
en nog een vraag? Had de auto uit 2007 met genoemd kenteken 07-JB-Xv geen inklapbare spiegels? Dat heeft mijn uitvoering wel?
Ben benieuwd naar uw antwoord.
Groet, Frits Zeemeijer. U kunt mij ook eventueel bellen op (antwoordapparaat mocht ik er niet zijn)
Ben sinds 17 februari bezig met de oplossing van een leveringsprobleem van mijn nieuwe Citroen en er is tot op heden 19 maart geen zict op een adequate oplossing. Buitengewoon teleurstellend. Heb dus een klacht over de levering van mijn auto(defect vanuit de fabriek) en de afwikkeling hiervan door Citroen (niet de dealer). Mijn dossier nummer is 01862345.
Met vriendelijek groet,
Bert Houtman