Citroën

Over Citroën

Citroën is een Franse autofabrikant. Het automerk is in 1919 ontstaan, maar maakt sinds 1976 onderdeel uit van de PSA Peugeot Citroën Group.
De PSA Group is ontstaan uit de fusie tussen Citroën en Peugeot. Deze Franse bedrijven fuseerden nadat Citroën failliet was gegaan. Uit angst voor een grote ontslaggolf liet de Franse regering beide bedrijven fuseren. Hieruit kwam de PSA Groep voort.

Het logo van Citroën is afgeleid van de productiemethode waar André Citroën aan het begin van de twintigste eeuw gebruik van maakte. De methode gaf Citroën de mogelijkheid om tandwielen met V-vormige tanden te produceren. De dubbele V is nog steeds terug te vinden in het Citroën logo.

De naamgeving van de huidige automodellen verwijst naar de modellen uit het begin van het merk: C1, C2, C3, C4, C5, C6 en C8.

Milieu en duurzaamheid

Citroën probeert in het ontwerpproces, in de fabrieken en in de auto zelf de milieubelasting laag te houden. Dit gebeurt onder meer door het brandstofverbruik en de uitstoot terug te dringen. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van groene materialen (geryclede, natuurlijke of bio-materialen). De dealers is geleerd om het afval te scheiden en zo bij te dragen aan het recyclingproces.
Citroën heeft het ISO 14001 certificaat ontwikkeld met het oog op het milieu. Alle productievestigingen van Citroën zijn gecertificeerd en hierdoor in staat om de processen die impact hebben op het milieu te bewaken, controleren en meten.

Contactgegevens

U kunt op verschillende manieren contact opnemen met Citroën Nederland. Op werkdagen kunt u tussen 8.30 en 17.00 uur bellen naar 0800-2487636. Ook is het mogelijk om het contactformulier op de website in te vullen, of uw vraag te stellen via de chatfunctie op diezelfde website. U kunt ook een e-mail sturen naar info-nl@citroen.com. Schriftelijke post adresseert u aan: Citroën Nederland BV, t.a.v. afdeling Klantenservice, Postbus12420, 1100 AK Amsterdam.

Openingstijden Citroën klantenservice

Niet bereikbaar op dit moment.

Maandag
08:30 -17:00
Dinsdag
08:30 -17:00
Woensdag
08:30 -17:00
Donderdag
08:30 -17:00
Vrijdag
08:30 -17:00
Zaterdag
gesloten
Zondag
gesloten
Citroën

Telefoonnummer Citroën klantenservice

Telefoonnummer
0800 - 248 76 36
Belkosten
gratis

Adres Citroën klantenservice

De Entree 99-197
Amsterdam Zuidoost

E-mailadres Citroën klantenservice

E-mailadres

Citroën opzeggen

Citroën direct opzeggen? Dat kan via https://vandaagopzeggen.nl/citroën.

Citroën ervaringen

2 ervaringen.

2 gedachten over “Citroën”

  1. Goedendag
    ik heb een C5 3.0 6 cilinder. 26-TG-BD., automaat. Deze auto rijdt met ca 80 km per uur 16oo toeren in de 6e versnelling. Nu reed ik onlangs in dezelfde auto, bouwjaar 2007 (07-XB-JV) en zelfde uitvoering (ook 6 versnellingen automaat echter met diezelfde snelheid gaf de toerenteller een toerental van ca 1900 toeren aan. Hoe is dit verschil te verklaren? Is in 2007 een andere overbrenging gedaan in de automatische versnellingsbak zodat deze meer toeren maakt?
    Maakt de auto dan ook op max meer toeren of dan gelijk aan mijn auto van 2006? En wat is de reden dat de auto bij die snelheid meer toeren is gaan maken t.o.v. de uitvoering uit 2006?
    en nog een vraag? Had de auto uit 2007 met genoemd kenteken 07-JB-Xv geen inklapbare spiegels? Dat heeft mijn uitvoering wel?
    Ben benieuwd naar uw antwoord.
    Groet, Frits Zeemeijer. U kunt mij ook eventueel bellen op (antwoordapparaat mocht ik er niet zijn)

  2. Ben sinds 17 februari bezig met de oplossing van een leveringsprobleem van mijn nieuwe Citroen en er is tot op heden 19 maart geen zict op een adequate oplossing. Buitengewoon teleurstellend. Heb dus een klacht over de levering van mijn auto(defect vanuit de fabriek) en de afwikkeling hiervan door Citroen (niet de dealer). Mijn dossier nummer is 01862345.
    Met vriendelijek groet,

    Bert Houtman

Plaats een reactie