Over Ford Nederland
Ford Nederland maakt onderdeel uit van de Amerikaanse autofabrikant Ford. Het bedrijf is opgericht in 1903 onder de naam Ford Motor Company door Henry Ford. Het merk richtte zich er vanaf haar beginjaren op om auto’s betaalbaar en bestuurbaar te maken voor de gewone burgers. Ford was het eerste merk waarbij het mogelijk was om tegen een meerprijs extra onderdelen toe te voegen. Henry Ford had daarnaast een groot aandeel in de ontwikkeling van massaproductie; hij ontwikkelde de assemblageband.
In de loop van de jaren kreeg Ford Motor Company meerdere automerken onder zich, waaronder Volvo, Jaguar en Aston Martin. Door de kredietcrisis en een reorganisatie maken vandaag de dag alleen Ford, Lincoln en Mazda nog onderdeel uit van het bedrijf.
Het ovale handelsmerk is kenmerkend voor Ford. Dit herkenbare teken is al meer dan vijftig jaar in gebruik en zichtbaar op alle producten van het bedrijf.
Milieu en innovatie
Ford richt zich op duurzaamheid en milieuvriendelijkheid. Het bedrijf probeert onder meer de uitstoot van diesel terug te dringen. De auto’s en motoren voldoen aan de eisen die zijn gesteld aan uitstoot. Daarnaast streeft het bedrijf ook naar een efficiënt brandstofverbruik.
Op het gebied van innovatie houdt Ford zich bezig met slimme ontwikkelingen. Deze ontwikkelingen richten zich vooral op de bestuurders-ondersteuning, het vermogen en de veiligheid van de auto.
Contactgegevens
Ford Nederland is op verschillende manieren te bereiken. U kunt telefonisch contact opnemen met de klantenservice door te bellen naar 070-7703777. Vragen of opmerkingen kunt u ook mailen naar klanten@ford.com of schriftelijk adresseren aan Ford Nederland, t.a.v. CRC, Postbus 795, 1000 AT Amsterdam.
Op de website van Ford Nederland is het mogelijk om de verschillende Ford-dealers en –werkplaatsen te zoeken en contactgegevens te vinden. Ook kunt u via de website een proefrit aanvragen en brochures of prijslijsten downloaden.
Bij mij hetzelfde! Twee nokkenassolenoids bleken olie te lekken bij de nokkenasversteller. De olie bleek ook al door de kabelboom te zijn gelopen. Kabelboom moest besteld worden en dat kan lang duren. Er kan niet meer verantwoord gereden worden met mijn Ecosport. Uit Verzekeringscertificaat blijkt dat dit gedekt is en dat ik recht heb op vervangend vervoer. Ik ben ook niet meer teruggebeld. Sterker nog, mails worden ongelezen verwijderd. Ze hebben totaal geen idee wat voor impact dit heeft.
Ford laat zich helemaal niet meer horen! Verzekeringscertificaat wat ze bij verkoop aanpraten is oplichterij! Ford had beloofd binnen 3 werkdagen te reageren. Nooit meer wat gehoord. Nogmaals mail gestuurd, maar deze werd ongelezen verwijderd. Met de Ecosport kan niet meer verantwoord gereden worden omdat
Hallo,
Bij Ford Zaltbommel was ik verzekerd voor Ford assistance.
Ford Zaltbommel is inmiddels verhuisd, daarom ben ik overgestapt naar Ford Van Mossel in Den Bosch.
Bij het updaten van mijn gegevens blijkt dat ik volgens Van Mossel, nog wel verzekerd ben voor Ford Assistance, maar op de pagina “Mijn van Mossel” staat dat ik NIET verzekerd ben.
Kunt u mij informeren, wat de werkelijke stand van zaken is.
Met vriendelijke groet
Jan Jaarsveld
Kenteken V-437-DL
Ik heb een een ford met kenteken Kd-824-L. . De aircon werkt zeer slecht. Het gas is bijgevuld en alles is onderzocht en nagekeken. . Wat is de reden?
Ford Nederland zou mij afgelopen woensdag bellen om de problemen met mijn Ford te bespreken.
Ze hebben mij nooit gebeld.
Hier blijf je dan de hele dag voor thuis zitten.