Over HTM
HTM Personenvervoer is de grootste vervoersmaatschappij van Den Haag en exploiteert openbaar vervoer in de regio Haaglanden. Het bedrijf doet dit al sinds 1887. Hiermee trekt HTM dan ook duizenden passagiers per dag. Dit proberen zij zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen, maar zoals bekend kan het reizen met het openbaar vervoer zeer frustrerend zijn. Het bedrijf is er dan ook met de HTM klantenservice om uw reis zo soepel mogelijk te laten verlopen en u bij te staan in uw reis. HTM zet zowel bussen als trams in en weet zo een groot deel van Den Haag te bereiken.
HTM klantenservice
Bij klachten of vragen kunt u terecht bij de HTM klantenservice. Voor langere vragen die meer aandacht vereisen, kunt u hen bereiken via de telefonische klantenservice. Deze kunt u bereiken door naar het telefoonnummer 0900 – 4864636 te bellen. Dit nummer kost een lokaal tarief en is elke werkdag bereikbaar van 7.00 uur tot 19.00 uur. Daarnaast kunt u terecht bij de HTM Service Punten: deze bevinden zich op Station Den Haag Centraal, Station Hollands Spoor en in Zoetermeer Centrum-West. Daarnaast onderzoekt de HTM klantenservice de kwaliteit van hun dienstverlening. HTM is hier om de reiziger zo vlekkeloos mogelijk op zijn bestemming aan te laten komen: mits u hier kritiek op heeft, kunt u meedoen aan hun klantenpanel. Ook als u iets kwijt bent of gevonden hebt, kunt u de HTM klantenservice te bellen. De HTM streeft ernaar om uw reis zo comfortabel mogelijk te maken en zij assisteren u dan ook graag in het geval van nood.
Veelgestelde vragen
De HTM klantenservice staat voor u klaar als u vragen heeft over de vertrektijden van uw bus of tram, maar ook voor vragen over de OV-chipkaart: wat te doen als uw OV-chipkaart verloren is, u bent beroofd of hij kapot is gegaan? Op al deze vragen tracht de HTM klantenservice u een antwoord geven. Daarnaast staan zij voor u klaar als u vragen heeft over boetes en bezwaren of als u uw abonnement stop wilt zetten of wijzigen. In het geval dat u geld wilt terugvragen voor een reis die buiten uw macht om verkeerd is gelopen, kunt u ook terecht bij de HTM klantenservice.
Overige opties
Als u een klacht heeft over tramtijden, een kapotte halte of schade die u op heeft gelopen tijdens een ongeval of aanrijding kunt u ook bij de HTM klantenservice terecht. Voor een schadeverzoek kunt u een brief sturen naar het HTM Contactcentrum, Postbus 28503, 2502 KM, Den Haag. Als u niet tevreden bent over de uitkomst van uw klacht en HTM u niet verder kunt helpen, kunt u naar het OV loket stappen. Tenslotte kunt u voor korte vragen, opmerkingen of klachten de HTM klantenservice bereiken via hun Twitter op @HTM_Reisinfo. Uw tweets worden tijdens kantooruren beantwoord. Daarnaast kunt u ook terecht op de HTM Facebook of iets insturen via het reactieformulier.
Vandaag zondag9-10-22 met bus 25 geen geld op ov kaartje gekocht maar is 2x 4 euro afgeschreven
Beste HTM,
Wat een topservice geleverd door de chauffeurs van bus 24.
Geweldig..
Ik was mijn rugzak in de bus vergeten.
Met behulp van de klantenservice top..!
Binnen een halfuur was het via contact tussen de 2 chauffeurs geregeld en had ik hem terug!!
Ontzettend bedankt!!
Vr gr A3
Gisteren lukte het uitchecken in de metro niet. Vanochtend telefonisch heel snel en vriendelijk geholpen door een medewerker van HTM die hrt meteen voor me in orde maakte. Geweldige service!
Beste mevrouw/meneer,
Op vrijdag 22 april ben ik met tram 2 en 3 van Antonius Hove Leidschendam naar huis gereisd. Vermoedelijk heb ik toen mijn tas in 1 van deze trams laten staan. Het gaat om een zwarte of donkerblauwe, niet al te grote weekendtas. Behalve enkele handdoeken zat er ook een elektrische tandenborstel in.
Mocht de tas gevonden zijn, dan kom ik hem graag bij u ophalen.
Vriendelijke groet,
Frans van den Mosselaar