Over RET
De RET N.V. is het dynamische openbaarvervoerbedrijf van de stadsregio Rotterdam en al bijna 150 jaar een begrip in de stad en regio Rotterdam. De geschiedenis van de RET gaat terug tot 1878. Sinds die tijd zijn zij flink gegroeid. Van paardentram tot metro, hybride bus en Fast Ferry. De RET was bijna 80 jaar lang in handen van de gemeente Rotterdam. Sinds juli 2007 verzorgen zij het regionale openbaar vervoer als verzelfstandigd bedrijf. Inmiddels is de RET het grootste OV-bedrijf van Rotterdam en exploiteren zij 38 buslijnen, 9 tramlijnen en 5 metro/ sneltramlijnen. Dat doen zij met 238 bussen, 118 trams en 152 metrotreinen. De RET is een structuur N.V., met de gemeente Rotterdam als enige aandeelhouder. Het bedrijf weerspiegelt de aard van de stad, is levendig, zakelijk en eerlijk. Zij steken graag de handen uit de mouwen en richten hun blik op de toekomst.
RET klantenservice
Bij klachten of vragen kunt u terecht bij de RET klantenservice. De klantenservice is te bereiken via de website door middel van de hyperlink http://www.ret.nl/service-en-verkoop/klantenservice.html. Voor langere vragen die meer aandacht vereisen, kunt u hen bereiken via de telefonische klantenservice. Deze kunt u bereiken door naar het telefoonnummer 0900 – 500 60 10 te bellen. Dit nummer vraagt de gebruikelijke belkosten en is elke werkdag bereikbaar van 9.00 uur tot 17.00 uur. U kunt de RET klantenservice ook schrijven via het postadres: RET, afdeling Klant Contact Center, Postbus 112, 3000 AC Rotterdam. Het e-mailadres is kcc@ret.nl. Daarnaast kunt u terecht bij de RET Service Punten en RET servicezuilen. De servicepunten vindt u op Metrostation Rotterdam Centraal, Metrostation Beurs en Metrostation Zuidplein. De RET servicezuilen zijn op het Middeldijkerplein en op de Stationsweg in Barendrecht te vinden. Verder op diverse metrostations. De RET servicewinkel is geopend van 09.00 tot 17.00 uur en op vrijdag tot 21.00 uur. De winkel bevindt zich op station Rotterdam Centraal.
Veelgestelde vragen
De RET klantenservice staat voor u klaar als u vragen heeft over de vertrektijden van uw bus of tram, maar ook voor vragen over de OV-chipkaart en hoe u een abonnement aanschaft. Of u uw fiets mag meenemen, restitutie aanvraagt of waar u een oplaadpunt vindt. Op al deze vragen en meer tracht de RET klantenservice u via de veelgestelde vragen een antwoord geven. Het is mogelijk dat u niet tevreden bent met de dienstverlening van de RET. U wilt uw klacht aan de RET voorleggen. In de klachtenprocedure op de website staat beschreven hoe u uw klacht kunt indienen, en hoe deze wordt behandeld.
Overige opties
De RET klantenservice staat van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur op Twitter live voor u klaar om u direct en persoonlijk te helpen. Het Twitter adres is @RETRotterdam. Dit is een officieel account van de RET over reisinformatie, acties en promoties. Overige informatie kunt u vinden op de website www.9292.nl.
allereerst heb ik een klacht over het verwijderen van de onmogelijkheid om op station Schenkel mijn ov kaart op te kunnen laden. de dame op klantenservice gaf niet echt service. ik vind het nogal pretentieus van de RET dat men straks verplicht is met creditcard, betaal kaart, te betalen. ik ben 83, reis in Rotterdam en omstreken gratis. vraag me af of dit in de toekomst nog is. ik vind het zeer klantonvriendelijke actie van de RET.