NRC Klantenservice
De eerste NRC krant verscheen in Nederland op 1 oktober 1970. Het was destijds een nieuwe avondkrant welke zijn naam en eer te danken had aan een fusie van twee andere kranten: het Algemeen Handelsblad, en de Nieuwe Rotterdamse Courant. Vandaag de dag gaat het NRC handelsblad door het leven als een liberaal Nederlands dagblad. Net zoals er tegenwoordig aan televisie en films en woord kwaliteit wordt verbonden, zien we dit ook terugkomen bij de NRC. Deze krant wordt dan ook met trots een kwaliteitskrant genoemd. De krant heeft dan ook als motto: Licht en Vrijheid. In Nederland kennen we veel verschillende soorten kranten, maar het NRC is de op vier na ‘grootste’ krant met een oplage van 200.000 exemplaren. Net zoals vele andere kranten is de NRC op 7 maart 2011 overgegaan op het drukken van tabloid formaten. Dit is voor vele lezers veel gemakkelijker om vast te houden en pagina’s om te slaan. Sinds die datum verschijnt er ook een NRC Weekend waarin verschillende onderzoeksjournalisten hun werk publiceren. Indien u vragen heeft over de geschiedenis van de krant of andere services kunt u natuurlijk een kijkje nemen op de website of contact opnemen via de klantenservice NRC.
Klantenservice
De NRC heeft een uitstekende klantenservice waar u met al uw vragen gemakkelijk terecht kan. Dit kan zowel online als offline. U kunt via de website kijken naar de meest gestelde vragen aan de klantenservice en daar vindt u bijvoorbeeld ook meer informatie over andere services zoals de vakantieservice, het veranderen van persoonsgegevens, en uw abonnement. Indien u direct wat dingen wilt regelen met de NRC raden we u aan om telefonisch contact met ze op te nemen via de klantenservice NRC op het telefoonnummer 088-572 05 72. U kunt de klantenservice NRC op werkdagen bereiken tussen 8:00 en 17:00, en in het weekend tussen 11:00 en 16:45. Indien u geen dringende vraag heeft of gewoon iets wilt weten kunt u natuurlijk ook een kijkje nemen op de pagina van klantenservice NRC op de website.
Extra service NRC
Indien u meer dan 1 week op vakantie gaat biedt NRC hun abonnees een extra service. U kunt uw vakantie dan doorgeven aan de klantenservice NRC waarbij u kunt aangeven waar u uw krant in die tijd zou willen ontvangen. U kunt dit online doen, of bellen voor meer informatie naar de klantenservice NRC. Indien u dit online wilt doen zult u al uw klant gegevens bij de hand moeten houden.
De bezorging is echt “n hit and miss” situatie, maar meer “miss” de laatste tijd. Dit is uiteraard bijzonder irritant en ik denk er echt over de krant op te zeggen, na zo ongeveer 50 jaar of zo.
ik heb de hele week geen krant ontvangen en ik kan bellen wat ik wil maar er wordt geen rede opgegeven,alleen dat het heeeeel vervelend is en dat ben ik eigenlijk zat
Wij worden wel iedere keer vriendelijk te woord gestaan, maar we hebben niet het idee dat er ook werkelijk iets gedaan wordt met onze klacht. Ook hebben we een mail gestuurd, waar geen reactie op is gekomen.
We hebben in ruim 2 maanden,, de weekendkrant 3 keer niet bezorgd gehad. Helaas kan hij dan niet nabezorgd worden. Wij zijn erg verknocht aan de weekendkrant met alle bijlagen. Gedurende het hele weekend lezen we de krant. Sinds de zaterdagkrant een ochtendkrant is geworden, wordt deze krant helaas niet meer bezorgd door onze vaste bezorger. Het lukt de NRC vooralsnog niet om deze bezorging goed te regelen..Teleurstellend!
Uitstekende krant maar doe AUB iets aan de bezorgservice wanneer de krant niet geleverd is.