Over Malaysia Airlines
Malaysia Airlines, oftwel de Sistem Penerbangan Malaysia zoals ze in Maleisië genoemd worden, is de nationale luchtvaartmaatschappij van Maleisië. Malaysian Airlines is opgericht in 1971 om de vluchten in Malaysia uit te voeren voor Malaysian Singapore Airlines. Van 1971 tot 1987 werd de naam Malaysian Airline System gebruikt, waarna de luchtvaartmaatschappij er uiteindelijk voor koos om toch onder Malaysia Airlines door te gaan. Sinds 2012 heeft Malaysia Airlines A380 toestellen toegevoegd aan haar vloot. Op de route Londen – Kuala Lumpur wordt nu twee keer per dag een A380 ingezet voor de ochtend- en avondvlucht en per 1 maart 2013 is er tevens een A380 ingezet op de route Parijs – Kuala Lumpur. Malaysia Airlines begint zich dus steeds meer over de wereld te verspreiden, en daarom is het belangrijk dat de Malaysia Airlines klantenservice goed verloopt.
Malaysia Airlines klantenservice
Zo’n luchtvaartmaatschappij kan natuurlijk tot veel vragen leiden. Of u nu thuis bent of onderweg, het is belangrijk om altijd toegang te kunnen hebben tot uw reisinformatie. Voor persoonlijk reisadvies, informatie over prijzen, vluchtgegevens of het wijzigen van uw reservering, kunt u terecht bij de Malaysia Airlines klantenservice. Voor vragen over hoe u een eigen stoel kan kiezen, kunt u bijvoorbeeld ook terecht bij de Malaysia Airlines klantenservice. Ook als u hulp nodig heeft bij het boeken of een algemene vraag heeft, kunt u contact opnemen met het callcenter. Hiervoor belt u naar het nummer 020 – 521 6262. Dit nummer is bereikbaar van 09:00 uur tot 17:00 uur en kost het lokale tarief.
Veelgestelde vragen
Op de Malaysia Airlines website geeft de klantenservice ook antwoord op de meest gestelde vragen. Kunt u uw vraag niet vinden of is het antwoord niet duidelijk genoeg, dan kunt u contact opnemen met de Malaysia Airlines klantenservice. Zij geven uw antwoord op uw vragen over de website, en te plannen reis of opmerkingen die u heeft op een reis die u al gemaakt heeft. Vragen zoals “Hoe kan het dat mijn reisadvies anders is dan ik verwacht?” of “Hoe boek ik extra beenruimte?” beantwoorden zij graag. Malaysia Airlines geeft u zo duidelijk mogelijk antwoord op uw vragen of verwijst u door naar een ander bedrijf die daar het beste antwoord op kan geven.
Overige opties
Daarnaast is de Malaysia Airlines klantenservice ook te vinden op Twitter en Facebook onder @MAS. Deze is vooral voor vragen en verzoeken zoals het wijzigen van uw vlucht of het reserveren van een stoel. Er wordt naar gestreefd om 24/7 bereikbaar te zijn via social media. Daarnaast kunt u ook een e-mail sturen naar amsinfo@malaysiaairlines.com of een bezoek brengen aan het kantoor op Schiphol Boulevard 155.
Laat ons je ervaring met de Malaysia Airlines klantenservice weten!
Je ervaring wordt geplaatst op klantenservicespot.nl.