Over Wizz Air
Wizz Air is een luchtvaartmaatschappij uit Hongarije. Het bedrijf is een low-fare luchtvaartmaatschappij en richt zich vooral op Centraal Europa. Net als Ryanair is Wizz Air een low-fare luchtvaartmaatschappij die zich richt op het no frills concept. Wizz Air vliegt uitsluitend met Airbus A320-200 vliegtuigen. Deze kiezen hoofdzakelijk het luchtruim vanuit Oost Europa. De dochterbedrijven van Wizz Air zijn onder andere Wizz Air Servië en Wizz Air Oekraïne. Voor de tickets van de dochterbedrijven kunt u terecht op de website van Wizz Air. Aan het vluchtnummer is enkel te zien met welke maatschappij u vliegt. Voorheen waren er ook dochterbedrijven van Wizz Air in Roemenië en Bulgarije, maar deze zijn inmiddels gewoon deel gaan uitmaken van het moederbedrijf Wizz Air. De luchtvaartmaatschappij is in 2003 opgericht door de Hongaarse luchtvaartmaatschappij Malev. Op 23 juni 2004 werd de eerste commerciële vlucht uitgevoerd. Omdat het bedrijf relatief nieuw is, is de Wizz Air klantenservice dan ook zeer belangrijk.
Wizz Air klantenservice
Voor vragen over boekingen kunt u terecht bij de Wizz Air klantenservice. Zo’n luchtvaartmaatschappij kan natuurlijk tot veel vragen leiden. Of u nu thuis bent of onderweg, het is belangrijk om altijd toegang te kunnen hebben tot uw reisinformatie. Voor persoonlijk reisadvies, informatie over prijzen, vluchtgegevens of het wijzigen van uw reservering, kunt u terecht bij de Wizz Air klantenservice. Voor vragen over hoe u een eigen stoel kan kiezen, kunt u bijvoorbeeld ook terecht bij de Wizz Air klantenservice. Ook als u hulp nodig heeft bij het boeken of een algemene vraag heeft, kunt u contact opnemen met het callcenter. Hiervoor belt u naar het nummer 0900 – 777 0009. Dit nummer is zeven dagen per week te bereiken en is van 09:00 uur tot 18:00 uur beschikbaar. Voor de kosten van dit telefoontje betaalt u 90 eurocent per minuut.
Veelgestelde vragen
Op de Wizz Air website geeft de klantenservice ook antwoord op de meest gestelde vragen. Kunt u uw vraag niet vinden of is het antwoord niet duidelijk genoeg, dan kunt u contact opnemen met de Wizz Air klantenservice. Zij geven uw antwoord op uw vragen over de website, en te plannen reis of opmerkingen die u heeft op een reis die u al gemaakt heeft. Vragen zoals “Hoe kan het dat mijn reisadvies anders is dan ik verwacht?” of “Hoe boek ik extra beenruimte?” beantwoorden zij graag. Wizz Air geeft u zo duidelijk mogelijk antwoord op uw vragen of verwijst u door naar een ander bedrijf die daar het beste antwoord op kan geven.
Overige opties
Daarnaast is de Wizz Air klantenservice ook te vinden op Twitter en Facebook onder @WizzAir. Deze is vooral voor vragen en verzoeken zoals het wijzigen van uw vlucht of het reserveren van een stoel. Er wordt naar gestreefd om 24/7 bereikbaar te zijn via social media. Daarnaast kunt u hen ook e-mailen naar info@wizzair.com of een bezoek brengen op het kantoor, dat zich bevindt op de Luchthavenweg 25 te Eindhoven.
Heb een reis geboekt wat niet goed door gekomen is en geannuleerd is. April geboekt nu in augustus mijn geld nog steeds niet terug. Nieuwe vlucht geboekt en kreeg een mail dat mijn vlucht veranderd was. Ze hadde m’n de vlucht een dag verlaat telewinkelen er op de zelfde dag ook een vlucht gaat.
warrom stopte vliegen eindhoven naar burgas bulgarije