Over Cordaan
Cordaan is een zorgaanbieder met vestigingen in Amsterdam, Diemen, Huizen, Maartensdijk en Nieuw Vennep. Cordaan richt zich op thuiszorg, verpleging & verzorging, verstandelijk gehandicaptenzorg en geestelijke gezondheidszorg. Cordaan is een onafhankelijke stichting met een eigen bestuur die zorg biedt aan mensen, van jong tot oud. Cordaan heeft op het moment ruim achtduizend medewerkers, tweeduizend vrijwilligers en negentienduizend cliënten. De visie van Cordaan is in één zin samengevat: Cordaan staat dichtbij mensen. Cordaan vindt het belangrijk om dichtbij de mensen te staan die zorg nodig hebben, ze willen dichtbij hen in de wijk zijn en dichtbij hun persoonlijke vragen zijn. Het uitgangspunt hierbij is de behoevende hulp te bieden om ervoor te zorgen dat mensen zo lang mogelijk zelfstandig kunnen blijven, het liefst in hun eigen omgeving thuis en als dat niet anders kan in een vertrouwde zorgomgeving.
’Meedoen’ met Cordaan
Participeren is deelnemen of beter gezegd meedoen. Cordaan gelooft erin. Cordaan organiseert activiteiten en dagbesteding mogelijkheden zodat zowel jong en oud, gezond of gehandicapt kan meedoen in de samenleving. Mensen met een verstandelijke beperking kunnen bijvoorbeeld een middag komen werken in een dagcentrum of bij een detacheringsproject in het groen. Op deze manier draagt iedereen bij aan de samenleving en heeft iedereen het gevoel ‘mee te doen’ en iets bij te dragen. Ook moedigt de organisatie ouderen aan actief te blijven en mee te doen aan sportieve activiteiten. Cordaan organiseert in de diverse woonzorgcentra allerlei activiteiten en uitstapjes om ouderen te blijven betrekken bij de samenleving en vitaal te houden.
Ook voor bijvoorbeeld mensen met psychiatrische problematiek of psychosociale zijn er mogelijkheden om mee te doen, als het nodig is kan dit ook onder individuele begeleiding.
Klachtenregeling
Cordaan heeft voor klachten een klachtenregeling, een team van cliëntvertrouwenspersonen/ klachtenfunctionarissen staat klaar voor het oplossen van de klacht. Op de website kunt u per regio vinden met welke cliëntvertrouwenspersoon u contact kunt opnemen. Het indienen van een klacht kan mondeling bij een werknemer, telefonisch via (088) 267 32 26, via de mail of via een klachtenformulier op de website. Natuurlijk is het ook mogelijk om eerst met de cliëntvertrouwenspersoon over een klacht te praten. De centrale klachtenfunctionaris per email te bereiken via het e-mailadres klachtopvangcentraal@cordaan.nl
Contact
De klantenservice is te bereiken op het telefoonnummer 088-267 32 26 van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 18:00. U kunt hier terecht voor vragen over welke mogelijkheden u heeft bij Cordaan als het gaat om wonen, activiteiten en andere producten die Cordaan aanbiedt. Tevens kunt u zich hier aanmelden als nieuwe klant. Voor informatie kunt u ook langsgaan bij het bezoekadres van Cordaan in Amsterdam, het adres hiervan is : De Ruyterkade 7, 1013 AA Amsterdam. Ook kunt u veel informatie vinden op de website van Cordaan: www.cordaan.nl o.a. bij de rubriek ‘veel gestelde vragen’. Voor zorgbemiddeling in de Thuiszorg kunt u tijdens kantooruren bellen met de Frontoffice van Cordaan Thuiszorg op het telefoonnummer (020) 886 00 00. Vragen of eventuele andere opmerkingen over de website kunt u tevens sturen naar het e-mailadres website@cordaan.nl. Cordaan is ook actief op social media. Op zowel facebook als Twitter kunt u op de hoogte blijven van activiteiten en ontwikkelingen. Ook hier kunt u uw vragen stellen.
Mijn broer krijgt al lange tijd intensieve zorgbegeleiding van Cordaan. Absoluut aan te raden als je in Amsterdam of omgeving woont. Duidelijke afspraken en professionele hulp.